-
-
Vi har resårmadrass + bäddmadrass o det är HELT KANON!!! Då behöver man inte använda någon plastad frotté o sånt skit som gör barnen helt dyngsvettiga. Utan händer en olycka så är det bara in med bäddmadrassen i tvättmaskinen!!!marmelade skrev 2006-11-24 10:05:24 följande:Om jag köper resårmadrass, måste jag köpa en bäddmadrass också då?
-
Det beror ju på hur man bäddar o vad man har för lakan hurvida bäddmadrassen är stilla eller inte?! Vi har dra på lakan som vi drar över hela tjocka resårmadrassen, o bäddmadrassen ligger deffinitivt stilla. Saken är att har man bäddmadrass så slipper man all den här plastade frottén o sånt som alla som har småbarn är besatta av, men som inte alls är skönt att ligga o sova på. Vi har kanske tvättat bäddmadrassen 3-4 ggr totalt under sonens 20 månader, så inte är det ofta det händer olyckor, men när man väl är där... vad gör man då utan bäddmadrass undrar jag?!?! Ni som har skumgummimadrass stoppar ni in den i tvättmaskinen då eller?!? Att skölja av i badkaret lär ju inte bli riktigt rent, eller köper ni en ny!??!
-
ja, men då kan man ha vattentätt skydd under bäddmadrassen... då blir man inte svettig o dann.
Mmm... o hur mkt bakterier o skit stannar då inte kvar i skumgummit?!? De varnar ju just för att man inte ska använda såna där badsvampar för att det samlas så mkt skit i de.
Därför tror jag inte det blir renare av att skölja av en skumgummimadrass i badkaret, än att ha en resårmadrass som inte går att tvätta, men att man skyddar den ordentligt. Som du sa, det händer väldigt få olyckor... o aldrig någonsinn har nåt gått igenom vår bäddmadrass. O det där med att hoppa på resårmadrassen... vilken fördom! Har aldrig någonsinn hänt här.
Men alla gör på det sättet de själva tycker är bäst. Jag ger mina rekomendationer men jag tycker det är lite fel att bara klanka ner totalt på det man själv inte använt o tror sig tycka...