• fenomena83

Hjälp mig hitta en skitbra 7-sitsig bil (eller mkt stor kombi)!!!

Hej hopp.

Vi ska köpa ny bil, och har börjat kika lite smått.
    Är fyra pers i familjen, med två feta bilbarnstolar och två feta vuxna Samt två barnvagnar (eller eventuellt en syskonvagn).
    Mycket ofta åker även en passagerare med oss i bilen, och det är inte sällan som det händer att fler än en vill åka med.. men det går ju inte nu.
    Nu har vi en liten, ful och skruttig Opel vectra sedan.. Man måste ha sönder vagnarna i tusen delar för att få in dom i bilen och bilbarnstolarna sitter inte korrekt eftersom dom inte får plats = farligt farligt. Dessutom så får en femte person INTE plats öht, utan det är trångt och obekvämt.

Därför vill vi gärna ha en 7-sitsig bil, eller en löjligt stor kombi.
    Om det ska va 7-sits så ska det gärna gå att fälla ner de två bakre så det blir plant golv.
    Det ska även va mycket plats och bekvämt och plats att andas liksom, även med två barnbilstolar.
    Och helst ska det ju va plats kvar i bagageutrymmet även med de två bakre stolarna uppfällda, och på de två bakre stolarna ska det kunna sitta vuxna också, inte bara barn...

Massa krav, men så är det ju när man ska köpa bil
    Hur den känns att köra skiter jag i... viktigaste är att den är stor, säker och bekväm.

Vi har kollat på en Chevrolet Transport... men har ju hört att de är så ruskigt dyra i drift och reparationer mm...

Nån som har ett tips? Vad har ni för bil? Nöjda/inte nöjda? Varför, varför inte??

• Svar på tråden Hjälp mig hitta en skitbra 7-sitsig bil (eller mkt stor kombi)!!!
  • therese7907

Hej.
    Vi har en chrysler voyager 7 sitsig som vi ska sälja pga att vi ska flytta in till stan och inte behöver en sådan stor bil.
    Nybesktigad o klar ;)
    Intresserad?

Therese

• bola

volkswagen touareg är en stor bil som vi funderar på.
    2 vuxna, 3barn,planerar och försöker på nr 4, 2 stora bilbarnstolar och en stor syskonvagn.
    har idag en volkswagwn passatcombi 1.8 T. funkar bra idag.

• car

Vi har en Ford Galaxy. Vi är också två vuxna och två barn+en hund (snart två). vi har tagit bort de två bakersta sätena för att få mer bagageutrymme, sedan sätts de tillbaka då man behöver fler sittplatser.

Är jättenöjd med den

• nelly 1

volkswagen touareg
    även opel safira

• mamma959703

Håller med om Ford Galaxyn vi e jättenöjda...

• jennyfannyemil

Vi har tre små barn (tre bilbarnstolar) och två vuxna i vår Ford Focus kombi. Inga pronlem att få in tvillingvagn i bagageutrymmet.

En kompis har en Windstar och är helt nöjd, den är 7 sitsig.

• Tygbiten

Toyota avensis verso.
    Kanon som sjusitsig, hur det funkar med barnvagnar odyl. vet jag inte.

• fenomena83

Har kikat på både volkswagen touran och toyota avensis verso...
    touranen gillar vi men den e för dyr, även som begagnad, tyvärr.
    toyotan är lite skum med de två bakre sätena... om man ska komma in där så måste man flytta fram mittensätena och det går ju inte om det sitter barnstolar där i = ett himla bök.

ford galaxy har jag faktiskt inte ens sett
    går det att fälla ner de bakre sätena så det blir plant golv där?

igår tittade vi på en huyndai trajet. den va perfekt... sååå fin... å vi skulle få den till ett jättebra pris.
    MEN jag såg på Folksams hemsida att den bilen inte är speciellt säker... vilket spelar stor roll då mina pojkar ju färdas i bilen, jag vill ha världens säkraste bil.
    nån som vet hur det ligger till med säkerheten och hyundai?

• Stranden

hej,vi har en chevrolet transport,visst så tankar vi mer.men det är värt det.bra packnings yta spec till semestern.vi köpte till en garanti som täkt bilen reparationer.tycker inte de har varit dyrare än någon annan bil.
    vi är super nöjda.

• Stranden

hej,vi har en chevrolet transport,visst så tankar vi mer.men det är värt det.bra packnings yta spec till semestern.vi köpte till en garanti som täkt bilen reparationer.tycker inte de har varit dyrare än någon annan bil.
    vi är super nöjda.

Svar på tråden Hjälp mig hitta en skitbra 7-sitsig bil (eller mkt stor kombi)!!!