Inlägg från: LullanK |Visa alla inlägg
  • LullanK

jobba på lidl

Åsikter om LIDL, javisst! Men hoppa över om du inte orkar höra min klagan!

Fy för att handla på Lidl säger jag bara! Jag tror inte de som jobbar där kan vara särskilt lyckliga (talar självklart bara utifrån den Lidl-butik jag handlat i och inte alla Lidl generellt) med tanke på deras hemska service-känsla. Snarare avsaknad på service-känsla.

De gånger jag varit där (väldigt många trots min avsky, men är det närmaste affären så är det) har köerna varit hur långa som helst och endast en person i kassan. Övrig personal går mest runt med sopborstar och städar i butiken. Att städa verkar viktigare än att ta hand om sina kunder. Näe där finns ingen service, men antar att man inte betalar för den där heller.

En gång då jag var o handlade fanns det någon form av chef i butiken som var där o grejjade. Det var sent på kvällen och han gick runt och bossade och sa åt de andra vad som skulle göras osv. Han var jätteotrevlig mot sin personal dessutom. När jag sedan skulle betala satt ingen i kassan. Jag står där och väntar men ingen kommer. Gick försiktigt fram och bad någon sätta sig när chefen stod och prata. Vad tror ni jag får höra? Jo chefen säger "Han sätter sig alldeles strax" och totalnonchalerar mig. Så där står jag o väntar ytterligare! En chef, säger en sådan så? Vad visar det för moral i den butiken? Var vid senare tillfälle tvungen att fråga vad det var för Pellejöns som varit där, men jodå, han var en slags chef över dem.

Har irriterat mig på detta många gånger och äntligen fick jag avreagera mig! Haha sorry om inlägget blev galet långt och lite OT! Men skönt var det!

Svar på tråden jobba på lidl