Inlägg från: Alienmaria |Visa alla inlägg
  • Alienmaria

jobba på lidl

När jag var arbetslös blev jag erbjuden ett jobb på lidl genom af. Hade inte mycket att välja på när chefen ringde mig så jag svarade fastän jag egentligen inte ville ha jobbet pga allt man har hört. Vi pratade lite och jag talade om att jag var rökare, men kunde sköta det på rasterna. Det skulle inte vara några problem sa han.

Jag fick komma och provjobba en dag. Det fösta chefen sa när jag satte foten innanför dörren var; välkommen. Vi kör inte med raster här, men hoppas att du ska trivas. Trodde att jag hade hört fel, men det visade sig senare under dagen att jag hade hört helt rätt. Efter 2 arbetade timmar tyckte jag iaf att det var dags för en snabb rökpaus och gick ut på lagret för att hitta någonstans man kunde smita ut. Stället var som ett fängelse! Alla dörrar var låsta så till slut fick jag ge upp och gå och be chefen låsa upp för mig. Den gången sa han inget. Andra gången jag skulle gå ut och röka, vilket var efter ytterligare ca 3 timmar så sa han och nån annan anställd där att dom inte förespråkar rökning och helst ser att jag låter bli. Otrevlig ton använde dom också. Och han visste ändå att jag var rökare eftersom jag hade sagt det när vi talades vid i telefon någon dag tidigare. Fick till slut gå ut iaf för min sista cigg den dagen.

Arbetsuppgifterna var lika konstiga som allt det andra. Hade hämtat en frysvagn på lagret och stod vid frysdiskarna och packade upp. Då plingade någon i kassan, men eftersom jag var så ny så hade jag så klart inte lärt mig vad dom olika plingningarna betydde så jag fortsatte med mitt. Efter en stund kom en annan anställd och nästan skällde ut mig för att jag inte rusade till kassan. Hur skulle jag veta att jag skulle dit? Fick plocka in alla frysvaror i vagnen igen och gå till kassan, men där var helt öde när jag kom fram. Så det var bara till att gå tillbaka till frysen och börja om från början där. Så höll det på hela dagen.

Bröt ihop totalt när jag kom hem och ringde chefen och sa att det inte var något för mig och att jag inte skulle komma tillbaka. Fick inte ens lön för den dagen trots att man ska ha lön även om det bara är provjobb. Men nu struntar jag i vilket. Lider bara med alla andra som ska behöva stå ut med sån behandling. Alla är värda bättre. Nu sitter jag i kassan på gekås och trivs hur bra som helst. Dom bevisar att hela personalen är lika mycket värd trots sina olika arbetsuppgifter och Gekås uppskattar alla sina anställda!!!

Svar på tråden jobba på lidl