• Fletch

Hjälp! Min vovve äter snö och kan inte hålla tätt sen...

Vad ska jag göra?
    Min hund äter snö ute och om jag inte springer ut med henne varannan timme så kommer hon att börja kissa inne nu. Hon äter så mycket så hon kan inte hålla tätt när vi kommer hem.
    Har någon nå bra tips eller trix på vad man kan göra för att få henne att sluta trycka i sig 8 liter snö per promenad ( hon är liten ska tilläggas 9 kg Foxterrier)
    Vore tacksam för alla möjliga idéer ni har!!!
    Många snö-kramar Fletch

• Svar på tråden Hjälp! Min vovve äter snö och kan inte hålla tätt sen...
  • Upptagen

det är inte bara nu när snön är sån "Nyhet" som hon gör det?

Vi har liknande problem, men det är när hon har varit och badat, så får hon i sig så mycket vatten att hon faktiskt har kissat på sig... (hon visar inte när hon vill ut, och man tar för givet att hon vill ut de vanliga tiderna...)

Men annars så säg åt lilla hunden varje gång hon käkar snö. Säg nej ordentligt, och stanna. För VARJE tugga. Hundar är ju rätt så klipska, så hon kommer nog fatta rätt så fort att hon inte får äta snö.

• Upptagen

och såklart... beröm när hon gör rätt!

Vi jobbar på samma sak, men att hon inte ska äta hästskit och annat trevligt som ligger på vägen.

• mette

Vi har samma problem med vår hund! Hon får helt enkelt bära med sig sin favvo nalle på promenaden så kan hon inte ta snö lika lätt! Vi märker det i alla fall då när hon lägger nallen!!

• Fletch

Mmm men det blir en massa Nej eller fy för det blir ju vart annat steg.. Det är nog värst nu ibörjan när det är så skoj med snön.

Det som jag tycker är lite jobbigt det är att alla ska kolla på en och tycka att man är dum eller nått som tjatar på hunden en massa..

• Fletch

Ååååååå vad smart!!!! Ja hon får ta med sin boll i munnen!! Kanon!!!!!!

• Upptagen

fletch: det blir mycket i böprjan ja, men ofta fattar de rätt så fort. men visst känner man sig tjatig...

Svar på tråden Hjälp! Min vovve äter snö och kan inte hålla tätt sen...