• Manga Is

Gå-bort-på-middag-present!

Hej! Jag ska på tjej-middag imorgon.

Skulle vilja ha lite förslag på vad man kan ta med sig när man går på middag. Det blir nästan alltid vin, choklad eller blommor.

Kanske kan man ge sånt i lite roligare tappnig, men jag ger gärna bort något annat. Kom gärna med förslag!

Max 100-150kr får det kosta, gärna mindre.

• Svar på tråden Gå-bort-på-middag-present!
  • Lilltösa

Några påsar lösvikts-te, det finns ju fina förpackningar i te-butikerna. Även kryddor i fina burkar, oljor o sånt. Kanske något från body shop, de har ju oxå lite fina småsaker....
    Hoppas du hittar något!

• Labolinaa

En liten korg med små tvålar och en liten flaska med badolja?

• Mor till solsken

-Ett par snygga kökshanddukar och ett erbjudande om hjälp med disken.
    -Nymalt kaffe som är smaksatt..alternativt the om det passar bättre.
    -Några fina tvålar, badskum, vardagslyx grejer.

kommer kanske på fler saker sedan, ha en kul middag!

• Gulletuss

Har ett bra tips, som troligen blir billigare än ovan nämda saker. Så här när vintern drar fram så är det ju alltid trevligt med vackra, levande ljus! Man kan t.ex. köpa 4 (eller fler) ljus av lite bättre kvalité. Brukar finnas i blomsteraffärer eller inredningsbutiker. Man lägger dem i en bunt, som man sedan dekorerar med vackra band, trådar, pärlor, blommor eller vad man kommer på. Och kommer man inte på något, så lämna in din ljusbunt i en bra blomsteraffär och be dem dekorera den!
    En lite gå-bort-present som ser snygg och trevlig ut. Och som alla har andvändning för!

• Mor till solsken

Kom på med en gång..
    -Snart är det jul..någon kul/annorlunda juldekoration.
    -Ljus i olika modeller, snyggt med några blockljus på en passade bricka.
    -Gör du något hon gillar mycket? Hembakade bullar, syltkakor, knäckebröd..vad som helst. Producera och lägg i snygg förpackning.

• Gulletuss

Nu menade jag inte de "ovan nämda saker" som andra snälla människor skrivit. Utan de förslag du själv givit! Men alla (ikl. dina egna) förslag är bra tycker jag! hoppas middagen blir trevlig!

• Manga Is

Åh, tack!!!

Nu kan jag ju inte bestämma mig . Kom gärna med fler förslag. Tror jag skriver ut listan och sparar den, då kan jag ju plocka fram den nästa gång det är dags för middag eller fest.

Svar på tråden Gå-bort-på-middag-present!