• miss lyckad

gråter varje dag

Är det någon mer än jag som är jättedeppig? Den senaste veckan har jag gråtit varje dag utan att egentligen veta varför. Jag är i vecka 20 nu och har precis slutat helt med mina antideprisiva, efter att ha trappat ner försiktigt under hela hösten. Jag är så rädd att jag inte kan må bra utom dom, att det är därför jag mår så dåligt. Jag hoppas att det är fler som känner igen sig, så jag kan skylla det här på graviditeten...

• Svar på tråden gråter varje dag
  • lillamaa

ja jag gråter också väldigt mkt. är i v 28 nu.
    grät faktiskt inte så mkt i början, trodde jag skulle slipa de, men icket!

för de mesta börjar de med att jag blir lite arg eller irriterad på någonting. typ som att en strumpa ligger på golvet och inte i tvättkorgen. sen blir jag lite ledsen över det. sen blir jag jätteledsen utana tt egnetligen veta VAD de gäller.. sen hittar jag alltid olika orsaker eftersom de känns bättre att vara ledsen över någonting vettigt, nått man kan göra någonting åt

• miss lyckad

Gud så skönt att höra, precis så där är det med mig. Eftersom det var likadant när jag mådde som värst i min depression så känner jag mig orolig för att den ska komma tillbaka, men jag kanske kan lugna ner mig då.

• kapet

Så där mådde jag med första barnet.Under hela graviditeten grät jag som bara den. Jag började gråta för ingenting.

Med andra barnet var det inte så under graviditeten.Men efter förlossningen grät jag i 2 veckor nästan hela tiden.

Det är hormoner som spöker,men det går över.

• Kristin24

Hormonerna gör att man lätt gråter, jag är i v.11 och gråter jätte lätt för ingenting...blir rörd eller kan börja gråta bara för att sambon gnäller lite på mig. Så jo det hör till...

• 3busungar

jag är visserligen inte gravid nu men jag har varit med om 2 graviditeter.
    Jag har varit  jätte känslig under mina graviditeter..
    som ni beskriver,jag var också jätte ledsen för minsta lilla.
    o vart irriterad o sen grät o grät.
    med första barnet fick jag ofta gråtattacker som slutade med panik..jätte jobbigt.
    med andra barnet hade jag ingen panik men ändå en massa jobbiga hormoner..
    kan man ha för mycket hormoner i kroppen när man är gravid så är jag en av dem.
    för mig är hormonerna det jobbiga under graviditeten..
    och även efter förlossningen.
    det är många i min omgivning som tycker att det är lite jobbigt när jag har haft de hormonerna..önskar att man kunde vid nästa graviditet få några tabletter.även fast jag inte gillar att äta tabletter..
    svårt när man inte kan hantera hormonerna..

• miss lyckad

Ja att omgivningen blir drabbad är det inget tvivel om. Min stackars sambo råkar ut för mitt humör minst en gång om dagen. Det är tur att han är så förstående som han är, men självklart tröttnar han oxå ibland...

Svar på tråden gråter varje dag