Inlägg från: Frejja |Visa alla inlägg
  • Frejja

Barnprogram, förr!

Jag ÄLSKADE Solstollarna och toffelhjältarna! Likaså Trolltider. Varje gång jag tänker på Trolltider så får jag en minnesbild då jag sprang hem i snön från stallet varje kväll, skyndade mig allt jag kunde för att hinna hem och dricka varm choklad till trolltider. Mamma hade alltid gjort i ordning en bricka med ostmackor o varm choklad. Guuud vilka härliga minnen, jag ryser när jag tänker på det. SÅ mysigt!

Likaså Dr Snugglez, Baltazar, godispåsen,lillstrumpan och syster yster, albert och herbert, Alfons, Staffan o bengt, Bröderna Dahl Mfl. Härliga barnprogram och inte alls som i dag när det bara visas tecknade super robotar med laservapen och spacade rymdskepp på tv.
    /Kram Frejja

• Frejja

Mumu, de programmen minns jag också. Jag och min tvillingbror, mamma och pappa satt bänkade framför tv'n, med fika och tittade på Kryzz, Razzel, Ingvar Oldsberg, mm mm....vad mysigt det var.
    Visst fanns det fler familjeprogram förr än vad det finns nu?
    Kan bara komma på Robinson typ.....en del familjer kanske spelar bingolotto tillsammans, kan nog inte komma på något speciellt annars...

/Frejja

Svar på tråden Barnprogram, förr!