Inlägg från: Zmoothie |Visa alla inlägg
  • Zmoothie

Barnprogram, förr!

Åh, visserligen är jag 80-talist, (82) men har stort nöje av den här tråden ändå! :) Hörni, som har så bra minne, kan ni hjälpa mig med en sak som jag gått och grubblat över lääänge nu?:

När jag var liten (mitten på 80-talet -> tidigt 90-tal) gick det en tecknad serie på barnprogrammet, en liten gumma som bodde i ett blått (??) hus. Hon hade en grå liten katt och tog hand om en massa djur, tror hon var veterinär eller så. I slutet stod on alltid i förnstret (eller på balkongen?) och pratade med månen om dagen som gått.

Signaturmelodin var någon mjuk fin pianomusik. Kommer ihåg det som en massa klara men milda färger, och så pianomusiken. Nån som vet vad jag menar?

VAD hette detta program?! Jag blir galen snart, pratade med en kompis om det förra veckan och varken hon eller jag kunde komma på det. "mrs.. i det blå huset" nånting??

• Zmoothie

tinna & Linda - Jaa! VARFÖR kan man inte komma ihåg vad det hette?! *frustration* Jo, det är nog rätt att katten sprang omkring på taken. Jag har för mig att det var nåt med Frankrike, men jag kan ju ha fel. ;)

*tänka tänka tänka*

Svar på tråden Barnprogram, förr!