Inlägg från: tinna |Visa alla inlägg
  • tinna

Barnprogram, förr!

Jag gillade nånting med olika berättelser från stjärnhimlen med Thomas von Brömmsen tror jag det var. En cell-sam historia var ju också alldeles underbar, såg den på gymnasiet på biologin faktiskt! Godispåsen gillade jag, fragglarna, Bröderna Dahl och så Stor och Liten! Född -77 är jag!

• tinna

Roisin..minns Ika i rutan då mina småsyskon kollade på denna hemska uppenbarelse. Men hon är väldigt bra som Findus i Pettson och Findus.

• tinna

Soya!
    Jag tror att dom hette Måns och Marie. Kan också sången Jag hade en bok med dom också, och ett pussel. Jättemysiga var dom!

• tinna

Zmoothie, jag vet precis vad du menar men kan absolut inte komma ihåg vad det hette. Det hette nåt med tantens namn och det blå huset, det tror jag också. Men vad...*klurar vidare*

• tinna

SanktHelenas make! Från A-Ö med Hedvig och Helge hette programmet med ugglan på taket. Älskade det! Anita och Televinken fick jag på EP från NTFs barnklubb.

• tinna

Mumu!!
    Jag tror minsann att serien hette Lilla blå. "Bada i sitt badkar, det vill man ju, bet i mammas penna så den sprack mitt itu, och bläcket blått rann ut i vattnet vått, och mammas pojke blev helt blåååå"
    Så vill jag minnas att den gick, men jag kan ju mycket väl ha fel. Jag har för mig att det gick på mornarna, kan det stämma?

• tinna

Em sak till!! "Tecken till varandra" tror jag det hette. KOmmer inte ihåg vad det handlade om men i början var det några barn och en TV. Sen gjorde dom titeln med teckenspråk. Antar att det var ett program för döva men jag tittade på det ofta vill jag minnas!

• tinna

Godispåsen var väl lite som Björnes magasin i upplägget vad jag kan minnas. Han pratade lite och sådär och presenterade mest en massa program. Jag minns speciellt ett som var astråkigt om hur en skalbagge utvecklades från ägg till färdig skalbagge. Pedagogiskt och fint som det var på 80-talet

Svar på tråden Barnprogram, förr!