Inlägg från: PrincessOfIce |Visa alla inlägg
  • PrincessOfIce

Barnprogram, förr!

Ett program som jag kommer ihåg var när Täppas åkte omkring och utforskade hur saker gjordes.. Typ tvål och toapapper och såna grejer..
    Tillsammans med sin badanka Anki anka..
    Är det någon som kommer ihåg vad det hette?
    Det programmet skulle vara nyttigt för dagens barn att titta på..
    Jag gillade även Fragglarna, Barbapapa, Mupparna, Alfons Åberg, Ika i Rutan m.fl..

Skrotnisse var jag lite skraj för.. Tyckte att de figurerna var jätteläskiga...
    Det här var en kul tråd.. En liten tripp nerför memory lane..

• PrincessOfIce

SanktHelenas Make lägger sig i född 1962: Anita och Televinken, Fablernas värld, Candy Candy ( I Sandy Bell stil), Scooby Doo, Tintin,
    Något barnprogram där det berättades sagor i filmjölk, Något program med en klok uggla på taket till Birgitta Anderssons hus.. Hennes näsa växte..
    Teskedsgumman (På tal om Birgitta Andersson)..
    Det finns ju så jättemånga olika barnprogram men det är svårt att komma ihåg vad de heter..

• PrincessOfIce

Jag var inne i stan idag och gick in på BR- leksaker för att försöka hitta en födelsedagspresent till min lillasyster men kom ut med en grej till mig själv istället..
    Jag fick syn på en dubbel-dvd av från A till Ö med Birgitta Andersson och Bert-Åke Varg..
    För bara 124.50!
    Gissa vem som inte kunde låta bli att köpa den..

• PrincessOfIce

Om det är någon som har Disneychannel så kommer det snart att börja Trolltider där...

Svar på tråden Barnprogram, förr!