Barnprogram, förr!
Trolltider
Staffan & Bengt
Boktipset
Trolltider
Staffan & Bengt
Boktipset
Mumu
Jag kommer också ihåg ballongen spricker. (född -73) Den var läskig men samtidigt en av mina favoriter. Min bror som är två år yngre gallskrek när jag ville titta på det. Jag kommer också håg dockhuset med dockorna som blev levande på natten och den stora fågeln.
Mumu
Ja jätteskönt att någon annan också minns "Ballongen spricker". Ingen av mina kompisar fatter heler vad jag pratar om!
Nöjesmaskinen med Sven Melander o Co!
Jag kom på en till! Kapten Zoom! Gubben som sprang runt i gröna trikåer och slängkappa och vrålade "Galaxer i mena braxer"! Nån som minns?
Det gick när jag gick på dagis i slutet på 70-talet. Jag tror att det har gått i repris flera gånger efter det.
Trazan och Banarne var också kul! Jag har hört att de banden också har blivit förstörda. Synd och skam!
Jag kommer på fler hela tiden... Kommer någon ihåg "Barnen i Ulenbusch"? Det handlade om några barn i en tysk by. Programmet var inte dubbat utan det var en svensk tant som talade över de tyska rösterna. Huuuu det var hemskt! Det gick i slutet på 70-talet, kanske början på 80-talet. Någon som kommer ihåg?
Ingen som minns?
Zaga
Det är "Mumlan" du menar! Det var med Gösta Ekman och nån tant. Underbart program!
Alexa!
Jag tror att du menar "Lördagsgodis"! Det gick nån gång i mitten/slutet av 80-talet tror jag.
Jag har tyvärr ingen aning om Lördagsgodis handlade om... Jag var nog för stor när programmet gick så det var inget som jag följde. Kanske nån annan vet?