Inlägg från: stickelbär |Visa alla inlägg
  • stickelbär

Barnprogram, förr!

ooo! det här var skoj! vem minns kalle vrångelbäck, fina beppe med busan och de andra? men det som jag verkligen älskade var mummlan. minns ni det? coolt program med gösta ekman och lena söderholm (tror jag att hon hette) de hade på sig störtsköna "mys-kläder" i plysch och sprang omkring i studion barfota!! i ett avsnitt bjöd de in ett gäng killar med skägg och de var OCKSÅ barfota! gästerna skulle lära gösta och lena att göra alternativa musikinstrument som man skulle spela på och JAMMA! gösta fick göra en stå-bas av en hink, en sopborste och ett snöre.(vad lena fick för instrument minns jag ej.) sen jammade dom loss och jag var i sjunde himmlen och bara avgudade gösta som jag för den delen tyckte var söt.. är det någon som vet var man kan få tag i dessa avsnitt?måste bara tillägga att lilla blå sången började:lilla blå,lilla blå hur fick du namnet lilla blå,leka i sitt badkar det vill man ju....osv. skriv om mer barnprogram,jag blir så nostalgisk.! ps.minns ni paddington?

• stickelbär

hej lallaren! "på kurs med kurt" hette programmet som du undrade över.
    vad var starzinger för något? känner mig lite "gammal" här ,känner ej till fragglarna och täppas var jag för stor för. jag är mer inne på "ville,valle och viktor" och sen när man blev lite större var det "kulla-mannen" och "kråkguldet" som gällde. kramar till alla andra nostalgiker!

• stickelbär

anne yone! när gick detta program?har aldrig hört talas om det,men eftersom jag gillar manga så skulle jag gärna vilja ha tag på det. ha det gött!

• stickelbär

tack för tipset anne yone! kom på ett program som jag såg med skräckblandad förtjusning; barbalander, kommer ni i håg det?en stor farbror som talade finlands-svenska och bodde i ett litet hus. han var iklädd blåställ och var alltid svettig.. och när han pratade så "tog han i" så han spottade.! uäck, blir lika skraj idag när jag tänker på det. god kväll!

Svar på tråden Barnprogram, förr!