Inlägg från: Ace |Visa alla inlägg
  • Ace

Barnprogram, förr!

-Kalle Vrånglebäck!!! Serien med svartvita stillbilder med en blond krullhårig Kalle, signaturmelodon var Beatles "Obladi-oblada"
    -Dagar med Knubbe -- han var så söt tyckte jag...
    -Pojken med guldbyxorna
    (hrm. var var alla serierna m tjejer i huvudrollen..?)
    JO! Vita stenen såklart! Ääääälskade den! Hur många av er letade efter en EGEN vit sten...?
    -Lilla Blå, den blå elefanten, med den fina sången som andra redan har skrivit om
    -Professor Balthazar å han tänkte å tänkte å tänkte.. å SÅ! kom han på det!
    -Professor Drövvel o Bröderna Dahl! fantastiskt skojig!
    -Kalles Klätterträd
    -Magister Flykt
    -Farbrorn som inte ville vara stor "Goddag det här är Ragnar, han jobbar på kontor, han fyller 43 i maj och har 41 i skor... (sen minns jag inte i mitten men det slutade med:) Å han är faktiskt farbrorn som inte vill va stor! Gösta Ekman som berättade, precis som i kalles
    -Den där kinesiska tecknade serien om en apa, jag minns musiken som var med en massa såna där slags kinesiska "trumcymbaler"
    -Trazan o Banarne Hemliga Arne var bäst! En till syrran, en till mig...
    -Å det där konstiga programmet med Lasse Åberg o Jon Skolmen som jämt höll på med sina persienner...?
    -Fem myror såklart!!! "Kan inte hitta min -urka!"
    -Tårtan, Doktor Krall o Vilse i pannkakan förstod jag däremot aldrig...

• Ace

Genom en garderob hos en farbror låter som Narnia-seien, som bygger på böckerna av CS Lewis, 2 pojkar o 2 flickor som hamnar i fantasilandet Narnia när dom klivre in genom garderoben. Men dom var definitivt aldrig på ngt rymdskepp...?

• Ace

Åhhh! Ebba och Didrik! Hade jag glömt! Jag har CDn...
    I löööööööööve you, I lööööööööööve you

Svar på tråden Barnprogram, förr!