Inlägg från: Skärgårdsfru |Visa alla inlägg
  • Skärgårdsfru

Varför jamar/skriker min hankatt?

Jag skulle gissa på att det antingen handlar om att han börjar bli könsmogen eller så är han en pratkvarn. Men jag lutar mer åt könsmogen-hållet.

Om han ropar på de andra katterna, var är dom då?

Jag som trodde jag ägde 8 katter har insett att det är dom som äger mig!
  • Skärgårdsfru

Okej men då tror jag inte att han skriker efter dom andra utan att han är könsmogen. För han kan mycket väl känna mamman eller någon annan löpande katt för den delen utanför 

• Skärgårdsfru

Kastrera honom så fort du kan Det är jobbigt att gå runt och känna sådär. Han måste inte vara 6 månader för att bli kastrerad så du måste inte vänta till januari.

• Skärgårdsfru

Rekommenderad ålder i Sverige är från 6 månader. MEN det går tidigare. Om kulorna har vandrat ned i pungen så ska det inte vara några problem. Jag har kastrerat 3 av mina grabbar vid 5 månaders ålder I Danmark t.ex. är det mer regel än undantag att kastrera katterna vid 3 månaders ålder.

• Skärgårdsfru
    CrazyOne skrev 2006-11-26 12:55:07 följande:
    Kulorna har ramlat ner på han. Det har jag sett, dock en liten kulpåse då. Blir att ringa vetten imorn och boka tid för kastrering med andra ord. Mina andra 2 katter blev kastrerade vid 6 månader och 1½ år och dom var inte i närheten av lillskitens beteende.. Men han ser så rolig ut när han springer och jagar dom större och skriker och purrar samtidigt..
    Vad bra

Du har med andra ord märkt att katter kan vara totalt olika varandra både till humör och sätt Det lär ju bli skönt för de äldre att lillgrabben blir lugnare och inte lika på dom. Hihi   För dom kanske inte är så superroade av hans sätt.
Svar på tråden Varför jamar/skriker min hankatt?