• Tjej 83

Ratsit stämmer ju inte

varför lägger de ut en sida där man kan kolla kretitupplysningar då de inte ens stämmer?
    kollade 5 pers o fråga dem, alla va fel..

hmm? seriös sida?

vart fick de uppgifterna från?

har ni kollat? stämmer det?

• Svar på tråden Ratsit stämmer ju inte
  • Rokka Jill

den stämde inte alls på min sambo iheller...
    nästan 140.000 skillnad..

det som var på sidan var deklareringsåret 2002 eller något..

• suzolina

tja gamla uppgifter var de i alla fall

• NoAngel

Fidelis.. men inte lika enkelt som att bara kunna gå in via internet och kolla för att man kanske är nyfiken!

• påfågeln

intressant sida, Har kollat två vänner (de vet om det!) o mig själv o det stämmer.
    Gjorde sen några till sökningar till o min stora förvåning har de jag checkat ljugit om sina inkomster, de hade inte tjänat en krona fast de arbetat! Tråkigt och jag som kände mej riktigt fräck som kollade!

• Etnica

Jag fattar inte varför alla är så rädda för att någon kan kolla upp en. Har man betalningsanmärkningar så har man o då får man väl stå för det. Det är ju inget man bara får sådär. Mina inkomstuppgifter stämmer inte alls, de är alldeles för låga men inte bryr jag mig för det. Fast jag kan ju undra hur seriös den där sidan är, kollade upp en tjej jag vet har haft flera ärenden hos kronofogden o utmätnig av sin lön o på henne står det inga anmärkningar

• ming

Som många andra säger i tråden, så är det ju redan officiella uppgifter, så att folk blir arga över den sidan är ju bara löjligt.
    Ring till skatteverket så kan du ju få reda på nästan vad som helst, hur många syskon någon har, barn, föräldrar, make/maka, kusiner, farföräldrar, var någon bodde ett visst årtal, inkomsten.... Ja, det är ju bara några uppgifter man kan ta reda på med ett enkelt litet telefonsamtal.

Kossan af Svammel
  • Juillet

Det stämmer på både mig och min sambo, även om det inte är nya uppgifter..

• Felicia6

Den man söker på, får den papper hem på att nån kollat den?

Hemma från thailand
  • ming
    Felicia6 skrev 2006-12-09 20:12:36 följande:
    Den man söker på, får den papper hem på att nån kollat den?Hemma från thailand
    Nä, det tror jag inte, för jag har kollat både mig och min sambo, och i har inte fått några papper.
    Kossan af Svammel
  • Velvet Ås

Nä, det står på sidan att de inte meddelar om att någon tittat på deras uppgifter. Men jag har ändå världens ångest nu. Jag har kollat upp två personer som jag inte längre har någon kontakt med...fy, tänk att bli ställd mot väggen för detta. Inget jag egentligen står för...nåja, nu är det gjort.

• EllBee

Det är väl taxeringsåret 2005 som visas, dvs det som tjänades under 2004?

• Mirris

Mina uppgifter stämde exakt.

Velvet.. inte behöver du oroa dig om att nån ska få veta att just du kollat upp nån.

Jag loggade in som Åsa Nisse.. o dessutom har jag 2 inloggningar

En på jobbet o en hemma.. så jag kunde kolla ännu flera Kul att se va chefen tjänar.. eller nje.. O herr Reinfeldt! Man får hoppas dom där regeringssnubbarna gör sig förtjänta av sina månadslöner

• Leone i Västerås

Jag kollade upp min egen inkomst, och den var iallafall för förra året. Taxeringsår 2006, alltså inkomstår 2005. Dessutom stämde det på kronan.

• Trakka

Min inkomst stämde då exakt. Roligast var att se att mitt ex (stora dotterns pappa) som ofta påstår sig vara för fattig för att ha dottern över helgen, tjänar några hundralappar mer än min sambo :)

• ming
    Trakka skrev 2006-12-10 23:49:45 följande:
    Min inkomst stämde då exakt. Roligast var att se att mitt ex (stora dotterns pappa) som ofta påstår sig vara för fattig för att ha dottern över helgen, tjänar några hundralappar mer än min sambo :)
    Fast han kanske har andra utgifter än din sambo. Och kanske singel? Det är ju alltid dyrare att bo när man är singel.
    Kossan af Svammel
  • LindizJ

beror på att det är förra årets uppgifter tror jag..mitt stämde inte heller men det är för att jag fick jobb i juni och innan dess gick jag på alfakassa...

Svar på tråden Ratsit stämmer ju inte