• skatti

När slutar infertiliteten vara "normal"?

Funderar ganska mycket på varför det inte tar sig! "Normal" menscykel, "normal" ÄL, "normala" simmare! Men då måste det väl vara något FEL!?!? Känns som man håller på att bli tokig ibland!
    Tänk om man bara går och väntar varje månad, helt förgäves? Tänk om det existerar ett allvarligt fel som inte läkarna upptäckt?
    När blir "normal" infertilitet "onormal", så till den grad stt man gör mer ingående kontroller? Känns som om IVF är universallösningen för ALLT?

• Svar på tråden När slutar infertiliteten vara "normal"?
  • skatti

Försök nummer 19 är i full gång......

• skatti

""bara" undersökningar som påverkar behandlingen."
    Hur menar du?
    Jag har gjort en spolning, ingen "äggledarundersökning" vad jag vet, och de har INTE gjort något pc test.
    Tycker bara att det borde vara billigare att testa allt innan IVF, med tanke på vad DET kostar.

• skatti

Men min läkare sa att man gör en titthålsop. om det är stopp! Trodde det var för att "fixa" stoppet?
    Det värsta tycker jag är att låta människor gå och lida på det här sättet, genom att hoppas varje dag att denna månaden, kanske, kanske! Och sedan tas ned på jorden igen med en smäll...
    Om det nu är så att man kan kolla upp vad som är fel, och få ett definitivt besked. Kan vi få barn????
    Visst, jag står i IVF-kön, men herregud, det är väl det sista man vill utsätta sin kropp och sitt psyke för? Fattar inte läkarna det?

• skatti

Jo, jag ska kolla upp det! Har dock bara varit negativ till allt vad insemination heter, efter att min förra gyn fällt kommentaren att det var "slöseri med pengar att göra insem."på oss,eftersom jag haft klamydiga för 15 år sedan. Men hallå!!!
    Jag har fått barn sen dess!!! "KAN finnas missbildningar i äggledarna!" påstod han. Blev jättearg. Ska nog ändå höra med min nya gyn ang. insem, tack för tipset!!!!

Svar på tråden När slutar infertiliteten vara "normal"?