Första ggn vi sa att vi skulle separera (ca 1 månad innan vi sen gjorde det) så kändes orden alldeles för mycket för att klara av... alla tankar om hur skulle jag klara mig utan honom, utan att träffa min son varje dag...det var ju han o jag o vår son som skulle leva ihop, skulle vår son aldrig få ett helsyskon? vem är jag? vi var ju vi liksom!!Alla frågor,få svar... Så den ggn tog vi tillbaka det lika fort som vi sa det ungefär.. utan att något var förändrat mellan oss och det var fortfarande väldigt dåligt förhållande.
Då började jag att prata med min allra bästa vän om vårat förhållande som jag annars aldrig gjort och hon gav mig vinklar utifrån om hur hon såg på det jag berättade... genom att prata om det så kunde jag ta på problemen på ett annat sätt och kände tillslut att det bara fanns en utväg för att rädda vårat förhållande.. och det var att separera. När jag sen tog upp det med mitt ex så sa han att han kände precis likadant som mig och så var det som om all spänning som vi haft så länge bara försvann i den sekunden.. vi grät båda två men kände ändå att det var det enda rätta och att om vi överhuvudtaget ville ha en relation med varandra så var vi tvunga att göra så.
Detta var i januari och vi bestämmde oss för att fortsätta att bo ihop tills dess att vår son skulle börja på dagis vilket var i april, sen så hade vi en thailandsresa vi ville göra oxå i april med min familj. Månaderna gick och vi levde på ganska bra. När april kom och resan var gjord så tyckte jag att det var dags för honom att flytta, det var uppgjort så att jag skulle behålla lägenheten då han ville ha en mindre. I maj så började jag att dejta litegrann och det var inte poppis...han bodde kvar fortfarande men hade ingen lägenhet på G heller. Tillslut så accepterade han att jag faktiskt ville gå vidare med mitt liv och att han faktiskt bodde kvar av egen fri vilja. Jag träffade min kille i Augusti och då hade han fortfarande inte flyttat...vårat förhållande höll på att gå åt helvete, jag var så frustrerad över att han inte flyttade samt att han aldrig städade eller gjorde något hemma för att hjälpa till... han flyttade inte förens den 1 oktober.. alltså nästan 10 månader efter vi separerat !!!! baaah...
Jag är såå glad över att ha träffat en man som verkligen ger mig kärlek och han är helt underbar på alla vis. Mitt ex och jag har en relation som har varit ganska mycket upp och ner nu men den kommer att stabilisera sig snart, det tar ett tag att anpassa sig till sina nya roller.
Även om allt kännt jättejobbigt för dig just nu så kommer det en dag (snart) då du kommer att mår bra och kunna se tillbaka på ert förhållande på etrt annat sätt.
Det allra bästa för mig med att separera var att jag verkligen hittade mig själv igen, jag slutade att sätta honom första rummet och gjorde mig själv (och sonen såklaert) till det allra viktigaste som fanns. Jag har aldrig i hela mitt liv mått så bra som jag gjorde då. Och många runt omkring mig komenterade det oxå. Det var så skönt att käna sig stark o levande.. Jag hittade mig själv och insåg att jag faktiskt alltid klarar mig själv...jag är stark själv och det var det allra bästa tillfredsställelsen... från att ha undrat hur man ska klara sig utan honom till att känna så var underbart. Jag älskar min kille mer än jag någonsin älskat nån förut men fortfarande så vet jag att vad som än häner så e ja stark själv...
förlåt om det blev långt o kanske till o med flöt jag ut ifrån ämnet lite..