• Umbra

Alla ni som bor i lägenhet med barn...vilken våning bor ni på?

Har frågat om detta förut och visst verkar de finnas, de som bor högt upp med barn. Men är det allra vanligast att bo på nedre botten/1:a våningen då man har barn? Är vi "konstiga" som skall bo på 5:e? Tror ni det blir farlligt? Usch, jag blir så nojig...

• Svar på tråden Alla ni som bor i lägenhet med barn...vilken våning bor ni på?
  • lovelylocks

vi bor på högsta och 2a våningeni vårt hus! det enda jag kan tänka e jobbigt med att bo högre upp är ju ifall huset skulle sakna hiss. annars e det väl ingen fara?

• Jessica24

Vi bor på tredje OCH fjärde våning och har barn. Har aldrig funderat på att det skulle vara farligt på något sätt.
    I och för sig är sonen bara 8 månader och vi kommer flytta innan han blir stor nog att ta sig ut på egen hand.
    Sedan har vi snedfönster som sitter högt upp osv.

♥ Victor 14/3-2006 ♥
  • Malin 1971

Nejdå. Bara ni barnsäkrar fönster och eventuell balkong och har lite extra koll så är det väl ingen fara. Vi skall flytta till en annan lägenhet nu och den ligger också på 5:e vån. Alla kan ju inte bo på bottenplan

• Bijouu

första våningen, vill kunna gå raka vägen ut annars känner jag mig instängd. fönstrena är barnsäkrade kvalitetsfönster, men å andra sidan såär det inte heller långt till marken..

• Hint

Nej det kan väl inte vara nån fara. Fönster och sånt hålls väl stängda tänker jag.
    Men lite jobbigt och kånka vagn upp och ner för många trappor, det är det jag tänker på .

• Umbra

Hiss finns som vagnen går in i. Nej men jag tänker på att jag aldrig kommer att kunna ha öppen balkongdörr, eller att man ju aldrig FÅR glömma ett fönster utan barnspärren på. Min sambo är tyvärr en tankspridd typ...

Jag är också nojig!

Hur mycket behöver man säkra fönster och balkongdörrar i en lägenhet där det inte finns nya fönster som kräver tvåhandsgrepp för att öppna? Vad kan man köpa för saker?

Och vad ska man tänka på i övrigt när man bor högt upp?

• kapet

Jag tycker inte att ni är konstiga som bor högre upp. Vi bor på bottenvåning därför att  vi ville ha uteplats och det är lättare med barnvagn.
    Skaffa fönster/dörrlås.

• Heisan

Jag har växt upp på femte våningen o alla i familjen överlevde... Jag lovar det finns andra saker att nojja över, sätt bara på säkerhetskedjor på fönstrena..

Bebbelängtan....
Svar på tråden Alla ni som bor i lägenhet med barn...vilken våning bor ni på?