• Peak

vart hittar man prickigt tyg??

Älskar saker med prickar Har sett påslakanset till barnsängar , brunt med vita prickar tex, men de är ju så hiskeligt dyra så jag tänkte hitta tyg och sy själv, men det finns ju inga tyg med prickar!! Någon som har sett någonstans? Helst i nån kedja i så fall, eller Örebro eller Skövde?

som detta blöjfodral tex:
    www.freshmilk.se/product_info.php&products_id=509

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 00:08:03:
    de här tyget är det jag eftersträvar, men helst billigare då...
    www.polka.se/docs/tyger.html

• Svar på tråden vart hittar man prickigt tyg??
  • Asrta1

Har du varit i en tygaffär? Dom  brukar ha det mesta hemma iaf den jag brukar handla i

Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
  • Peak

jag har varit i de tygaffärer som finns i vår stad, men de har inga tyger med prickar, det enda jag hittat är gardintyg, för tjockt att sy påslakan av...

• Myza

Ett påslakan till spjälsäng är ju inte så stort. Du kanske kan köpa en textilpenna och göra egna prickar?

• Kathy1

det finns en tygaffär vid ica norrhallen som har supermycket tyger och de är snorbilliga.
    Hem&Hobby har ju tyger oxå...

. Seriously.
  • Peak

Kathy1 - tänker du på skövde nu? Isf vet jag nog vilken du menar!

• Kathy1

Peak: ja, förlåt... tänkte mig inte för att vara tydlig men ja, vid norrhallen,vär där idag en sväng, men kollade inte efter prickigt, men de har MYCKET tyger. Billigt!

. Seriously.
  • Peak

var i skövde i helgen men missade tygaffären, hade ingen möjlighet att komma dit den här gången, får ta det nästa gång.
    Men nu har jag löst mitt "problem" - hittade påslakan till vanlig säng på Hemtex och nu syr mamma om det till barnsängen Brunt med vita prickar - blir nog bra

Svar på tråden vart hittar man prickigt tyg??