• Sarah å Leia

En bra present, ett minne för livet.

Vad kan det vara till en ettåring?
    Det måste vara ngt väldig speciellt, så man kan säga att om tjugo år, den har jag fått av min gamla gamla farmor när jag fyllde ett.

Så här är det. Lillan fyller ett i dec, hon har fått en femhundring av gamla gamla farmor i present, och vi vill göra det till ngt minne från henne då hon inte har långt kvar.
    Och att spara pengen är inget alternativ, då hon vid födelsen öppnade ett konto och satte in till henne (eller med hjälp av oss då förstås)
    Så nu vill vi göra det till ngt speciellt, men vad?

Snälla hjälp oss, kom med en massa förslag

• Svar på tråden En bra present, ett minne för livet.
  • Strutis

En fin nalle kanske?
    En spargris?
    En tavla?
    Ett album?

• Barbabok

Ta med gamla farmor och Lillan till en fotograf och ta en proffsig bild av de två, rama in

• MammaFia

Oj, vad svårt.
    Vår dotter fick en liten ängel, som hänger i hennes fönster, av sin gammelfarfar (som nu tyvärr har gått bort) i doppresent. Den tittar hon ofta på å säger att hon fått den av gammelfarfar.
    Det behöver ju inte vara något dyrt. Ibland är det enkla det man minns bäst

Varför är det så mycket månad kvar i slutet av pengarna?
  • ida06

Ett halsband kanske, typ guld kedja med ett guld hjärta på, det kommer ju att hänga med bra många år framåt.Flört

• Monstermamman
    wero73 skrev 2006-11-27 14:15:34 följande:
    Ta med gamla farmor och Lillan till en fotograf och ta en proffsig bild av de två, rama in
    Det där var en jättebra idé tycker jag!
    KÅRV, för ett bättre Familjeliv! www.familjeliv.se/Forum-5-163/m12310375-1.html
  • Sarah å Leia

Wero73: Jätte bra idé, men tyvärr omöjlig, då damen är riktigt sjuk och inte kan spatsera på några äventyr

Ida06: Smycke också en kanon bra ide, om det inte är för att det är så lätt att tappa :(

MammaFia, det måtte vara en speciell ängel det Men den måste hittas också..

Jätte många fina tips, men inte riktigt ngt som faller i smaken..jo, Fias ängel, men jag vill gärna lägga hela femhundringen til ngt spec..
    Fler tips?

• Sarah å Leia

`monstermamman : Ingen dålig idé, men frågan är om hon skulle orka, hon klarar knappt sitta upp längre pga smärtor, men bor dock kvar i sin stora villa... själv! *envisa tanta*
    Så det går nog inte, jag får nöja mig med fotona som blev tagna i går då vi träffade henne..

• Amigos

Har ni trädgård kanske ni kan plantera ett träd eller bärbuske som minne.

Svar på tråden En bra present, ett minne för livet.