• Sofne

Hotell i Krabi- Aonang!

Vi funderar på att åka till Krabi i mars och undrar om någon har bra tips på hotell med fint och stort poolområde osm ligger hyfsat nära centrum?

• Svar på tråden Hotell i Krabi- Aonang!
  • sigana

Ao Nang är ganska litet, så vi upplevde det som att alla hotel i princip ligger i centrum, dvs gångavstånd överallt. Nu var vi där innan vi fick barn så jag kan tyvärr inte tipsa om barnvänliga ställen, men det är sååååå fint där! Längtar tillbaka, ffa till ön Podah strax utanför - underbart!!

• chantii

Bra fråga.
    Flera tips på hotell, Bungalows osv. I krabi eller i närheten?

• lixx

Vi bodde på railay beach i Krabi, det var jättefint, man kan promenera till en jättefin strand Pharang tror jag den hette, inga solstolar, skugga hela förmiddagen...fantastiska klippor i omgivningen. På railey west finns några bättre hotell med pool. Vi bodde där i 5 nätter och var supernöjda.
    Ett tips är att boka via sawadee.com där får man mycket bra priser i jämförelse vad du får på hotellet.

Lycka till med resan

• chantii

Vi har bara bokat en vecka hemifrån, sen hoppas jag att vi hittar bra boende på plats,,,,men det kanske är vågat???? Eller någon som vet?

• Lillfot

Vi har också bara bokat detta hotell i 8 dagar. Resten fixar vi på plats, är övertygad om att det inte blir några problem!
    Tror det gick på ca 350kr/natten (inkl.gratis babycoat)

• chantii

Det var ju bra pris. Ja jag tror man vågar sig på att boka där. Man kan ju pruta lite,,,

• Lillfot

Vi var i Thailand på långresa -03 och hade inte bokat något alls då & det funkade jättebra, nu ville vi boka första dagarna då vi åker med vår 1 åring. Rätt skönt att ha nåt att komma till och inte börja flänga runt på hotelljakt på en gång.

• Lindizzz

Krabi Herritage bodde vi på när vi var där 03/04 - superbra! Kommer dock inte ihåg om de hade barnpool....

• lixx

Vi hade bokat ett hotell på Kamala beach via sawadee och fick priset 2000 baht, sedan åkte vi till hotellet en dag tidigare och de hade walk-in priset 4200 baht som jag kunde pruta ner till 3800, men det kom inte ens i närheten till priset vi hade fått på webben. Fördelen är ju att man kan spana in hotellet där nere och fråga vad de tar, seda jämföra med internetpriset och ta den som bli billigare, man kan ju boka på nätet även där nere.

• scuba momma

jag var i ao nang för två år, det är jatte fint. jag kan recommendera ett stället som hette wanna´s place. det ligger mit i ao nang, men ao nang är inte så stor. www.wannasplace.com/index_e.htm
    vi bokade en resa för var granna med två småla barn, och de såg det funkade jatte bra dit!

• Ankaret

Vi har bott på Krabi Resort som vi bokade genom Ving.Suveränt hotell. Bra personal osv.
    Tänk på att det är högsäsong när ni åker! Men det blir nog inga problem att hitta hotell ändå.
    Vi körde på den trygga gamla biten med charter.

Svar på tråden Hotell i Krabi- Aonang!