• Jojo7777

Nån som gått nån bra inredningsutbildning, för att kunna jobba med det sen??

Skulle så gärna vilja utbilda mig inom inredning, för att kunna jobba med det en vacker dag. Är det någon som vet av bra utbildningar/kurser som är en bra början och som inte kostar en halv förmögenhet?? Har ju redan en universitetsutbildning, så jag vill inte (och kan inte)direkt satsa flera års heltidsstudier heller..
    Nån som har bra erfarenheter att dela med sig av?

• Svar på tråden Nån som gått nån bra inredningsutbildning, för att kunna jobba med det sen??
  • lycklig fru

Jag gick en kortare kurs på Medborgarskolan i Stockholm för ca 3 år sen.
    Den hette "Inredning rum & form".
    Den var ca 3 månader lång och man var på skolan 2 dagar i veckan.
    Jag tror att den kostade ca 14 000 kr.
    Kolla på www.medborgarskolan.se

Den var ganska grundläggande, men det kan ju vara bra att börja med det. Jag har själv inte jobbat något med inredning efter den, förutom att jag jobbade på ett köksföretag med adminstrativa göromål strax därefter en kort period. Jag tycker ändå att det var värt att gå den eftersom även jag någon dag hoppas på att jobba med inredning av något slag.

Lycka till!

• Sofie1979

Skulle oxå vilja veta! Hjälper till och puffar

• Jojo7777

Ja, jag ska kolla lite på medborgarskolan, men 14000 hostar man ju inte upp bara sådär... inte jag i alla fall... Har alltid funderat hur man gör med betalningen av såna kurser?? Finns det nån avbetalningsplan? Eller måste allt betalas på en gång? Hur gjorde du, Lycklig fru? Får man nåt slags diplom, betyg eller nåt annat som är värdefullt när man söker jobb sen?

Puff puff

• Smajla

Skulle också vilja veta så jag puffar upp din tråd. Intresserad av att få svar från någon som är i inredningsbranschen!

//Smajla
  • zackebus

vill också veta, så puffar din tråd

zack 040923 bf15/3-07
  • lycklig fru

Jag betalade allt vid ett tillfälle. Just då hade vi råd att göra så.
    Jag fick ett diplom när kursen var slut.

• Solvei

Jag me vill va mä.....   Men eftersom jag bor där jag bor så bör det va någon på distans för mig... Några tips????

Jag hjälper till att leta...

*** Vimsig***
  • Jojo7777

*puff puff* Nån måste väl ha lite tips!!?? Eller kommer denna tråd bara att bestå av "puffar".. Verkar ju vara många som har samma tanke som jag.

Svar på tråden Nån som gått nån bra inredningsutbildning, för att kunna jobba med det sen??