• Lillbulan05

Det luktar illa!!

Nu har det luktat illa i vårat kök ca två veckor.. Först trodde jag det var kylskåpet så jag torkade ur och även sopskåpet.. Men idag när jag skulle lägga in bröd i över skåpet så kände jag att lukten kom därifrån.. Det är liksom något bakom kylen och frysen som luktar, typ bajsblöja.. Kan tillägga att det är inbyggt. Vad kan det vara som luktar så illa?

• Svar på tråden Det luktar illa!!
  • kattfoten

Vet inte hur du bor men du kan ha oturen att ha en mus som dött inne i väggen - det luktar inte gott...

Kan även vara mögel, nåt från kylen kan ha läckt ut och satt sig i t ex tapet...

Mer kommer jag inte på

• Filippa

Kanske en råtta el mus som har dött!
    Det var så när jag bodde hemma i alla fall.
    En mus hade dött mellan väggarna och det luktade illa och lite söt-surt.
    Det gick bort på ca 6veckor tror jag.

• Lillbulan05

kan man ha råttor/möss när man bor i lägenhet i stan.. Lägenheten är nybyggd..

• kattfoten

När vi bodde i lägenhet förut, på andra våningen, fann vi en mus som våra innekatter tuggat på, BLÄÄÄÄ. Så visst finns det möss överallt.

• Lillbulan05

usch vad äckligt, ska ringa hyresvärden det första jag gör imorn!!

• lurv

Är kylskåpet nytt? Kan vara så att det sitter en liten behållare ovanpå kompressorn på baksidan av kylskåpet. Om det är så att du har råkat spilla något i kylen och det har runnit ner i behållaren så ruttnar det där och då stinker det vidrigt! Vi hade samma problem för ungefär ett år sedan och vi var tvungna att dra fram kylen och tömma den lilla behållaren. Efter det försvann stanken på en gång.

• Lillbulan05

okej, tack.. ska testa det imorn.. grannarna lär väl bli tokiga om man gör det nu.. tack!

• Lillbulan05

hur får man loss behållaren? Den sitter som berget! har iaf hittat vad det är som luktar...

Svar på tråden Det luktar illa!!