• Helena1975

Gula flytningar...

Hej allihopa!

Jag måste fråga hur era flytningar ser/såg ut i v.11? Jag har dels vattniga flytningar -ser ut som om jag läcker urin och dels gula flytningar. Jag har ju trosskydd hela tiden så de kanske bara ser gula ut för att trosskydden är så vita-de hade kanske sett vita ut om jag bara hade haft trosor-jag vet inte. Men lite oroande är det iallafall...

Är det någon vänlig själ som vet..??

Tack på förhand

• Svar på tråden Gula flytningar...
  • Freya

Hej

Jag har haft som du med flytningarna (från v4 till nu v12) och de har varit allt från genomskinliga till vita och olika nyanser i gult. Jag har nyligen kollat upp detta hos läkare på MVC och allt är bra. Ingen infektion, ingen svamp, ingen irritation. Allt är bra och bebis mår bra.

Har dessutom kollat lite på internet och normala flytningarn kan vara gula. Det man ska vara uppmäsksam på är om de blir grönakrigt gula och/eller annan färg och luktar illa för då kan det vara en infektion. Eller om de irriterar och du har besvär av dem.

Annars kan du ju ringa MVC och fråga om du är orolig. De kan ju kolla upp att allt är som det ska som de gjorde för mig.

Ha det gott / Freya

• Smilla79

Har även hört att det inte ska vara bra att ha trosskydd hela tiden... Blir för tätt. Det är viktigt att kunna andas ordentligt!

• Hattifnatt

Gula flytningar kan vara svamp, vilket ju inte alls är ovanligt under en graviditet.
    Ring ohcprata med din MVC och hör med dem!

• Helena1975

Tack för era svar!!

Ska kolla med MVC om det kan vara en infektion...

• klumpe

Hej!
    Jag har också haft gula flytningar sedan vecka sex. Är nu i vecka 23. Tror inte att det är något som du ska oroa dig för.

Lycka till!

Kram

Svar på tråden Gula flytningar...