• Muumin

vanligt att inte kissa på natten alls?

jag har en liten son på 6 mån. Ända sen han var ca 2 mån har han inte kissat i blöjan på natten. Inte bajsat heller för den delen.
    Jag sätter på honom nattblöjan ca 20.30. När han vaknar ca 07.00 är den lika torr :-0 Efter ett tag när han varit vaken en liten stund kissar han så blöjan blir ordentligt våt..
    Är det vanligt??? Inte för att det gör nåt.. Tvärtom!

Men hur vanligt är det?

• Svar på tråden vanligt att inte kissa på natten alls?
  • emmsan123

Oskar kissar på natten, ibland väldigt lite, tror det beror på hur bra han sover

Stolt mamma till Oskar 060329
  • Fru Lantz

Så gör min snart 4mån son oxå. Vi lägger honom vid 21 å så vaknar han mellan 07-08, får mat o somnar om igen. Då när jag bytte vid 07-08 så var den torr så nu låter jag den vara på tills han vaknar vid 09-10, då e det blöt.

Man kanske ska börja låta han sova utan blöja, tidig träning
    inför att bli blöjfri....

• Aeny

Min son kissar mest under natten verkar det som...
    Men min lillebror däremot slutade kissa i blöja på natten väldigt tidigt, så mamma lät honom sova naken och det hände aldrig någon olycka.

• Muumin

ja, jag har funderat på att kanske låta honom sova utan. Ska nog prova imorrn o se hur det går. Tidig träning inför blöjfrihet som sagt

• Mamsie

När jag berättade för min styvmor att Max är natt-torr, berättade hon att min lillebror också var det. Jag har ett svagt minne av att min store son knappt kissade på nätterna.
    Men våra flickor däremot har kissat "normalt" på nätterna.

Kan det vara så att (vissa) pojkar är natt-torra redan som småbebisar?
    Kul i så fall att inte tjejer är före på allt

• Muumin

Mamsie: ja, det skulle va lite kul om det va så att det är pojkarna som är "bäst" på det

• dunderhonung

Jag skrev också en tråd och frågade om det för ett tag sedan för min lilla tjej på 3 månader kissar nästan aldrig på natten heller. Blir lika förvånad varje gång...

• Tonx

Man kissar normalt sett inte när man sover, utan när man vaknar, eller strax innan.
    Alla människor vaknar till under natten, oftast så lätt att man inte märker det, det är då spädbarn kissar.
    Har bebisen torr blöja på morgonen så håll den över toan vettja, och låt det komma där!

Som hängiven EC:are så måste jag slänga in en länk till www.ecsweden.se

• sapo

Freja brukar också vara torr på moorgonen men kissar ca 5-10min efter att hon vaknar (hon blir 10v imorgon) Kanske ska låta henne sova utan blöja

Älskar er, Pontus och Freja ni är mitt allt!
  • Rerre

Vår son är 3 månader och kissar inte heller på natten utan blöjan är nästan helt torr på morgonen. Vi sätter på nattblöjan vid 21.00 och sen vaknar han vid 8.30.

Sessan 17/6-05 & Thias 31/8-06
  • Euphorbia

Jag avundas dig och håller med tonx, håll killen över toan/pottan på morgonen, så spar du en blöja och smygtränar lite på pottträningen, läs på om EC, det kanske din kille är jätteduktig på!?

• xandra84

vad skönt att höra att min dotter inte är ensam om att knappt blöta ner blöjan!!!...hon kanske bara kissar 1 gång i den så den är nästan torr medans på dagen måste ja byta varannan var tredje timme för att den är jätteblöt...vad skönt för dom att kanske vara blöjfria på natten...!!

• Muumin

jag ska nog prova att låta honom kissa över toan på morgonen.. Imorrn bitti o se hur det går

• Nillinsimim

Min har börjat göra så nu också sen han inte nattammar längre, han håller sig gärna tills jag byter på honom på morron så jag har börjat med att öppna blöjan blåsa på honom och stänga den igen...då kommer det

Konstigt är det dock att när han får vara naken på kvällen så börjar han gnälla och typ varna innan han ska kissa...så vi vet när vi ska hålla för =)
    Väluppfostrad..=P

Svar på tråden vanligt att inte kissa på natten alls?