Andra trimestern har varit rätt trevlig tycker jag!!! Mår fortfarande bra men tycker magen är lagom stor nu och kan sluta växa *fniss*. Gick ner i vikt en del i början och nu ligger jag något kilo över min vikt före jag blev gravid. All ökning ligger på magen, inget nån annanstans. (Liiite större bröst gärna
)Känns lite läskigt att tänka på hur stor den kan bli av tre månader till...låg mitt i kurvan sist hos bm, ska fråga henne nästa gång hur mkt som är normalt att den växer innan det är klart.Tycker den växt på bra senaste veckorna, huden känns uttänjd och musklerna trötta. Min sambo har köpt gravidbälten och de är sköna!!! Förutom att de trycker på blåsan, hrm.
KOnsumerar en del Novalucol...trist att vakna av hur det kommer upp surt i halsen, men det är bara att trycka i sig en tablett och bulla upp kuddarna! Sover bra om nätterna numera, kissar en- två gånger kanske, bebbes sparkar väcker mig inte. Tycker jag behöver MYCKET MER syre ibland...min sambo är inte lika glad åt de utkylda rummen där jag vädrar
Lite svullna fingrar. Lite ischias- och foglossningskänningar tillochfrån. Men klart hanterbart än så länge. Inga större "hormonsvängningar" eller sånt tycker jag heller. Känner mig rätt normal bara...lite orolig för hur tungt det blir sista tiden, jobbar en hel del fram till fabruari, hoppas det ska gå bra och så. Svårt att föreställa sig hur det är första gången...