• sesssan

Ni i vecka 27, hur mår ni??

Är själv i v 27, snart 28 hade varit kul och veta hur det är med er andra i samma vecka. Själv kämpar jag med en envis förkylning anrns mår jag ganska bra. Lite svårt att sova av alla sparkar på nätterna och lite tungt att andas ibland på kvällarna.

• Svar på tråden Ni i vecka 27, hur mår ni??
  • Bonita666

jag har gått upp 2,5 kilo ;

• Bonita666

oj 15, hur kan jag bara ha gått upp 2,5? jag som äter som en häst :D

• Linndan

bonita666 -

jag kan gladeligen dela med mig av mina kilon =)
    lär gå upp ett antal till innan bebba kommer *S*

• vika

Jag är i v26+5... men är kanske inte direkt rätt person att svar på frågan då jag har hyperemisis (ni vet, graviditetsillamående som inte går över. Har legat inne på sjukhus med dropp i 3 omgångar)
    så jag mår med andra ord fortfarande rätt så pissigt och har gått ner sammanlagt 10 kilo. Är numera pinne-smal med en stor kula på magen. Ser lite lustigt ut faktistk...
    ...och när jag ändå är ute och klagar så kan jag tillägga att jag är förkyld och hostar konstant sedan några dagar tillbaka oxå.

• corax

Jag är i v.26+3 och mår fint
    Halsbränna ibland på kvällarna, kanske varannan dag, men det är uthärdligt iallafall. Magen känns rejält utspänd nu, det riktigt stretar i huden i sidorna och ryggen Undrar hur det ska bli om tre månader

Men förutom det så känns det jättebra att vara gravid
    7kg har jag gått upp.

• cokie

Jag har varit hos bm 1 gång och då var sf måttet 26 och jag låg på översta kurvan! Jag känner hur magen växer så jag är  lite nervös att den ska vara för stor nu på måndag när jag ska dit..

På måndag ska vi till bm och direkt efter börjar våran föräldrar grupp Sen på tisdag ska vi i föräldrargruppen göra studiebesök på förlossningen! Spännande!

• corax

Oj, vad olika det verkar vara med föräldrautbildningen. Vi får bara två träffar, och det blir i slutet på januari - början på februari, alltså en månad innan bf ungefär.

• cokie

ja jag vet inte hur många träffar vi har men tror att det är minst fem iallafall..  Jag tror inte jag kommer lära mig så mycket men det är kul att träffa lite folk! (fast jag känner redan 2 par i gruppen..)

• Diinaa

Är i vecka 27, 28 på söndag . Jag mår jättebra och känner mig fräsch =)

Har gått upp 4 KG .

• Zoe888

Andra trimestern har varit rätt trevlig tycker jag!!! Mår fortfarande bra men tycker magen är lagom stor nu och kan sluta växa *fniss*. Gick ner i vikt en del i början och nu ligger jag något kilo över min vikt före jag blev gravid. All ökning ligger på magen, inget nån annanstans. (Liiite större bröst gärna )Känns lite läskigt att tänka på hur stor den kan bli av tre månader till...låg mitt i kurvan sist hos bm, ska fråga henne nästa gång hur mkt som är normalt att den växer innan det är klart.Tycker den växt på bra senaste veckorna, huden känns uttänjd och musklerna trötta. Min sambo har köpt gravidbälten och de är sköna!!! Förutom att de trycker på blåsan, hrm.

KOnsumerar en del Novalucol...trist att vakna av hur det kommer upp surt i halsen, men det är bara att trycka i sig en tablett och bulla upp kuddarna! Sover bra om nätterna numera, kissar en- två gånger kanske, bebbes sparkar väcker mig inte. Tycker jag behöver MYCKET MER syre ibland...min sambo är inte lika glad åt de utkylda rummen där jag vädrar

Lite svullna fingrar. Lite ischias- och foglossningskänningar tillochfrån. Men klart hanterbart än så länge. Inga större "hormonsvängningar" eller sånt tycker jag heller. Känner mig rätt normal bara...lite orolig för hur tungt det blir sista tiden, jobbar en hel del fram till fabruari, hoppas det ska gå bra och så. Svårt att föreställa sig hur det är första gången...

• beatch

Vi är oxå inbokade på föräldrautbildning i slutet av januari och början av februari. Blir bara två gånger på oss men hoppas att det räcker..

Mår bra och har gått upp 10 kg så hoppas det inte blir så mycket mer än barnets viktökning. Är i v 27:)

Svar på tråden Ni i vecka 27, hur mår ni??