Anden i glaset :-D
Fungerar det?
Och isf hur gör ni? Vad har hänt när ni gjort det? Satt precis och diskuterade detta med en kompis och vill höra lite från andra..
Fungerar det?
Och isf hur gör ni? Vad har hänt när ni gjort det? Satt precis och diskuterade detta med en kompis och vill höra lite från andra..
det "funkar", dom säger ju att det är ens undermedvetna som styr glaset. Hur som helst skulle jag vilja testa ![]()
man har ett papper med alfabetets bokstäver på, samt kanske där det står "ja" och "nej". Sen håller man ett glas över ett ljus, och sen håller man fingertopparna på glaset och frågar frågor och ser var glaset åker.
så har jag uppftattat att det funkar iaf? ![]()
adrenalin:
Du missade att man måste ha siffror och START på pappret med!
Man håller glaset över ljuset först, efter det viskar man sin fråga i glaset, sedan ställer man den på START-ringen och håller 2 fingrar på. Sedan är det bara och vänta och se om det händer nåt...
Jag skulle inte ha provat om jag var som du. ahr gjort det själv och vi fick kontakt. Men prova du om du verkligen vill. Men det är JÄTTE viktigt att ni avslutar ordentligt och att ni bränner "brädan" efteråt.
Av vad jag kan minnas från när jag var liten så såg pappret ut såhär:
Hoppas den syns nu...Annars får du gå in i mitt galleri på övriga bilder och kolla...
Ok...
jag har inte gjort det sen jag var "liten", och vi gjorde väl då på typ samma sätt..
Det är just det där med avslutandet som jag vill få rätt, vill inte ha kvar nåt i lägenheten
Jag är barnfri denna vecka och uttråkad som jag är så tänkte jag passa på när dom inte är hemma
Men vi använde aluminiumfolie som "bräda" och det går väl inte att elda upp.. Vanligt papper kanske det ska vara eller?
Kollade i ditt galleri, och så minns jag nog "brädet" också..
Får väl testa och se vad som händer.
Måste man vara i ett mörkt rum? Kan man göra det ensam?
Jag har gjort anden i glaset MÅNGA gånger och vill bara berätta att man inte behöver hålla glaset över något ljus innan man börjar, det är bara att ställa ner glaset och köra på. Dessutom behöver man inte viska sina frågor i glaset. Det funkar utmärkt att antingen ställa frågan rakt ut i luften eller att tänka den (om man inte vill att övriga deltagare ska veta vad man har frågat
). Rummet behöver inte heller vara mörkt. Jag brukar för övrigt använda vanligt bakplåtspapper som "spelbräda". Glaset glider lätt på det
Nu är ju inte jag någon expert på detta men så här brukar jag/vi iaf göra
sv.wikipedia.org/wiki/Anden_i_glaset
Och så lite mer om vad som styr glaset:
sv.wikipedia.org/wiki/Ideomotoriska_effekten
Ja, det har funkat för oss, mig och min väninnna.
Vi använde inte heller något ljus att värma upp glaset med.
Vi hade vanligt (rit)papper. Tejpade ihop 2 st A3 ark till ett stort.
Skrev alfabetets alla bokstäver och siffror 0-9, samt JA och NEJ.
Innan vi började bad vi till Gud och alla "goda makter" och tackade de goda, som vi ju ville skulle vara med oss.
Den som ville fråga tänkte bara frågan tyst i sitt huvud.
Vi höll bara lätt, lätt på glaset med ett finger var.
Den som ställde frågan blundade hela tiden, den andra blundade medan glaset rörde sig och tittade bara då det stannat på en bokstav/siffra och antecknade detta.
Tack vare svaren vi fick fann jag mitt livs kärlek, som jag nu är lyckligt gift med!
Gjorde själv väldigt mycket "anden i glaset" under tonåren. Då tyckte vi att vi fick kontakt, nu vet jag inte riktigt. Jag tror på andar, men vet inte om de kontaktar på detta sättet. Många varnar för att det är just oroliga andar som man får kontakt med.
Första gången jag gjorde det så blev jag lite skrämd eftrsom glaset gärna fokuserade på mig, blev starkare när jag frågade. Vid ett tillfälle flög det ut från bordet och landade i mitt knä. Det enda jag vet är att jag aldrig själva medvetet puttade på glaset.
Sista gången jag gjorde det var i mitt föräldrarhems kök och det kändes som om nåt mörkt kom fram. Jag slutade efter den gången och långt efter hade jag väldigt svårt för att gå in i köket på natten tillexempel, blev nästan illamående. Detta gjorde att jag under en längre tid hade fobi med mörker och speglar. Kunde inte titta i en spegel så länge det var mörkt i rummet.
Har varit sugen ofta men den sista upplevelsen har fått mig att inte göra det.
En liten varning är nog på sin plats här..jag och en "vännina" blev lite överexalterade när vi märkte att det funkade bra..så det blev ett par kvällar med anden i glaset som sedan spårade ur en kväll när "väninnan" började provocera anden och bad den visa sig eller nogot tecken på att den fanns med oss..för att göra en lång historia kort så hade väninnan HEMSKA mardrömar ett bra tag efter åt.(utan att krydda på historien)..
detta vär föresten i morsans och farsans lilla radhus i Navestad..och vi har haft våra epidisoder med " Skuggan" i Ögon vrån varje gång vi är där..
Summan av kardemumman.."spela" Anden i glaset med respekt..