Inlägg från: Vanessa73 |Visa alla inlägg
  • Vanessa73

Magkatarr

Jag var idag till läkaren och han antar att jag har katarr. Lider av refluks, men nu är symptomen lite annorlunda.
    Jag har magen sjuk 24h, den är inte väldigt sjuk men värker på nåt konstigt sätt, ibland bublar det till, magen är lite uppsvälld, mår illa, har ingen matlust ändå har jag en underlig hungerkänlsa i magen. Är dessa faktiskt symptom på katarr? Är så rädd att det är frågan om något allvarligare... Jag har ätit Losec Mups 10mg nu i en vecka, men det har inte hjälpt mig. Idag fick jag Lanzo i stället.

Det skulle vara trevligt att höra om ni andra med katarr har haft liknande symptom, och när har medicinen börjat påverka?

• Svar på tråden Magkatarr
  • Vanessa73

Tack för era svar!

Känner mig väldigt nere eftersom min medicin som jag ätit (Lanzo, vet ej om det säljs i Sverige) nu i 5 dagar har inte hjälpt ett dugg! Natten går bra, sover utmärkt, men meddetsamma som jag stiger upp så börjar värken eller smärtorna. Kan inte äta nåt annat än blåbärssoppa och proviva, allt irriterar magen plus att jag börjar må illa. Känner mig ochså konstant uppsvälld i magen. Jag beställde en ny tid till läkaren till måndagen. Jag är bara så nervös och rädd att det är något allvarligare typ magcancer.

Jag medger att jag är en hypokondrier, som alltid tror det värsta. Nu när jag har en liten baby, så är allt bara värre. är så rädd att dö eller insjukna allvarligt. Troligen är det bara frågan om katarr. Var på gastroskopi 2003 och då var diagnosen reflux. Jag kommer inte alls ihåg hur sjuk jag var då...

Det som harmar mig mest är att medicinen inte har hjälpt, kanske jag är för otålig.

Är det någon där ute som kan lugna ner mig! Skulle vilja veta ännu lite mera, om mina symptomer är typiska för katarr? Jag skulle tillägga ännu, att magen är lite bättre när jag sitter eller ligger, och som sjukast när jag är uppe och går.

Tack på förhand!

• Vanessa73

Ingen annan???

Esterella: jag har också haft problem med andningen, när magen varit sjuk, speciellt då när refluxen har krånglat till. Kramar till dig!

• Vanessa73

Var idag till läkaren och han sade att medicinen för katarr borde ha hjälpt på ett par dagar, och nu har jag ätit redan 6dgr utan hjälp. Skall på gastroskopi (svälja slangen) nästa måndag. Troligen är det katarr, men läkaren måste utesluta allt allvarligare. Kan inte bara förstå hur katarren skulle kunna försvinna på ett par dagar...

Snälla svara nån!

• Vanessa73

Vågen: tack för frågan, det går faktiskt bättre nu! Var på gastroskopi förra veckan och diagnosen var sår på tolvtarmen :( Har haft hård stress en längre period, så allt beror på det. Jag fick bra medicin, så nu är värken nästan borta. Trevlig jul till er alla, oberoende alla våra magproblem :)

Svar på tråden Magkatarr