Förkyld - bäst hålla sig inne, eller bra med frisk luft?
Jag vet sjutton inte.. vad är bäst för en förkyld bebis? Ska man hålla sig inne eller är det bra med frisk luft? När det regnar o är dåligt väder...?
Tacksam för kloka svar!
Jag vet sjutton inte.. vad är bäst för en förkyld bebis? Ska man hålla sig inne eller är det bra med frisk luft? När det regnar o är dåligt väder...?
Tacksam för kloka svar!
ordentligt påklädd så går det bra att gå ut...
Ingen feber- ok att gå ut, men med rejäla kläder på. De sover ofta bättre ute om de är täppta...
frisk luft är bra när man är sjuk..
Jag hade gått ut ! Frisk luft har ingen dött av.
Ja, vad bra att man kan gå ut, för min magkänsla är ändå att det måste vara bra med frisk luft när man är sjuk oxå..
Men, vid feber ska man stanna inne alltså...?
Så länge lillen inte har feber så går vi ut. Än så länge har han aldrig haft feber, men hade han det skulle jag stannat inne.
Det är vi vuxna som inte ska ut och röra på oss om vi har feber...Ett barn ligger ju stilla i vagnen. Det har ju inte med kylan att göra, kyla är BRA om man har feber. Förr i tiden skulle man ju ligga nerbäddad i en varm säng om man hade feber - helt uppåt väggarna, kroppen behöver ju all hjälp att få ner febern. Nu kanske det inte var feber TS syftade på...Men nej, ingen fara alls, skulle jag säga!
Kanske ska förtydliga att jag naturligtvis inte menar att man ska ta ut en naken unge i iskyla, typ...Hoppas ni förstår vart jag vill komma!
polly79, det gäller att vara tydlig
Bra ang feber. Skall tänka på det när sonen får feber första gången.
Frisk luft! Det är ju att anstränga sig som inte är bra, men en bebis, som nån sa, ligger ju skönt nerbäddad i vagnen! Frisk luft är alltså jättebra! Också för att förebygga förkylningar!
Det där med feber är ju mest av vänlighet mot barnet- när man själv har hög feber (som ju ofta barn får) skulle man inte uppskatta att bli utsläpad även om man är nerbäddad. Det är trots allt jobbigt att vara sjuk, och med alla intryck man får utomhus är det nog skönast att vara hemma...tycker jag! Så alltså: visst klarar de att vara ute med feber, men jag skulle ändå låta bli
Vi brukar gå ut med Axel när han är snorig, det släpper lite i näsan då... Sen har han ju grymt mycket spring i benen vare sig han är sjuk eller ej!