Fosterprov (kub)
Jag ska träffa läkaren idag o prata med henne ang kub. Jag är rädd o orolig. Jag är 32 år, varken jag eller min man har några ärftliga syndromer i våra familjer och då menar jag att ingen av våra familjer har haft problem med detta eller annat konstigt! Det är inga fel på kromosomerna i våra familjer o han är 26 år så det ska jag ju inte var något problem för mig att födda ett "normal" babys! Men är ändå orolig, gör jag proven (kromosom) så finns det ju 1% risk för missfall och dessutom är det provet 80% säkert så man kan ej utesluta det i alf. Men vi vill ej ha ett "onormalt" (syndrom) babys de har vi bestämt oss för även om det låter hemskt, men vi har kommit överrens om det.
Många säger att jag ej behöver vara rädd eller orolig för risken är 0% men jag är orolig ändå, o jag är en sån person som är orolig o stressad. Så snälla är det någon som har råd o tips att ge mig eller vet något om det här så please hjälp mig. Är helt förvirrad och behöver lite hjälp på traven. Tacksam för svar.
Kram