Testa för säkerhets skull, det är ju bättre att göra det en gång för mycket.
Brukar inte ta värktabletter mot det här med äggstockarna. Det brukar gå över på några timmar när det gör skitont. Men kan sedan hugga varje dag i flera veckor - det märks men inte så att man inte kan jobba eller fungera normalt, alltså. Avhåller mig hellre från värktabletter än äter dem varje dag i lång tid, vilket jag ju annars skulle få göra. Kanske tror jag inte så mycket på dem eftersom jag inte upplever att det hjälper mot mensvärk särskilt mycket!
Nej precis, blindtarm har man ju bara en, så det känner jag mig säker på att det inte är.
Även om det går att leva med de besvär man har är det alltid skönt att få veta vad det är, eller hur? Så att man slipper oroa sig för vad det är, eller om det är något farligt. Det är som sagt alltid bättre att ta väl vara på sig och vara på den säkra sidan.
Om det nu inte är ett utomkveds eller ny graviditet och smärtorna inte ger sig, funderar jag på om detta med onda äggstockar inte kan ha med hormoner att göra? Jag har dock aldrig satt mina problem i samband med ÄL. Ska nämna att jag hade detta även då jag åt p-piller, då har man inte ÄL vad jag har förstått.
Har du alltså haft ont tidigare där du känner det onda nu?