Inlägg från: Anonym (AJ!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (AJ!)

Smärta i äggstocken

Jag har haft ont i högra äggstocken (eller den trakten) i säkert en vecka nu! Smärtan kommer och går, men det kan göra RIKTIGT ont mellan varven.
    Jag hade mf för tre veckor sedan och antog först att smärtan tydde på ägglossning, även om jag aldrig känt så här förut.
    Efter mitt mf har jag tagit två test som visat negativt, så jag tycker att det inte borde vara ett utomkvedshavandeskap.
    Kan det vara en infektion? Jag har väldigt sparsamma flytningar, men jag tycker inte de luktar illa, bara lite som musk (mysk, vad det nu heter).

• Svar på tråden Smärta i äggstocken
  • Anonym (AJ!)

Det gör för övrigt ont i livmodern till och ifrån också, men inte lika ofta som i äggstocken.

• Anonym (AJ!)

LillaD: Tack för ditt svar! Jag ska ringa imorrn och höra mig för.

• Anonym (AJ!)

A: Tack för ditt utförliga svar!
    Jag har aldrig haft ont såhär förut, men jag tycker det är lite lugnare idag. Jag vill liksom inte "störa" läkarna genom att ringa nu när det inte gör lika ont längre.

Jag hängde inte riktigt med när du berättar om första gången du blev gravid, testade du positivt efter att du varit på kvinnokliniken eller hur visste du att du var gravid?

Jag kollde ett gravtest imorse igen för jag kan inte få bort oron om utomkveds, men det visade minus.
    Jag har BIM nästa fredag om min cykel har kommit tillbaka direkt efter missfallet. Jag ska testa igen då för att se om det kan vara en ny graviditet som spökar.
    Får jag mer ont så ringer jag gyn, men just nu känns det ganska lugnt.

• Anonym (AJ!)

A: ok, då är jag med. Jag ska testa igen om en vecka så får vi se om det är orsaken.
    Men har du fortfarande ont ibland alltså?! Jag får också ont när jag kissar ibland. Det värker där nere där jag antar att äggstockarna sitter. Men jag har inte så ont som du beskriver.
    Det kan ju inte vara blindtarm eller nåt för den skulle inte kännar på båda sidorna.
    Fungerar det med värktabletter då?

• Anonym (AJ!)

A: jag har inte haft så här förut, i alla fall inte så länge. Det är möjligt att de huggi till där någon gång, men då har jag nog tänkt att det var någon slags konstigt håll. Jag har ätit p-piller så länge jag kan minnas och blev gravid direkt (det som slutade i mf).
    Jag kanske skulle ta och ringa ändå, och i alla fall höra om de har några förslag på vad det kan vara..
    Tack igen

• Anonym (AJ!)

lillaD: Jag har ringt Hon tyckte inte att det lät som att det var någon fara, utan jag skulle återkomma om jag fick väldigt mycket ondare.
    Idag känns det inte alls mycket, bara som om någon nyper mig med hyfsat liten styrka.

Svar på tråden Smärta i äggstocken