Ge blod?
Jag ger blod regelbundet.
Jag ger blod regelbundet.
Under blodgivningen är det enda obehagliga när de sätter en rem runt armen väldigt spänt först, då brukar jag få obehagskänslor, men när nålen är i så lättar de på remmen och så är det vbara att i ca 5minuter pumpa lite med näven tills påsen är fylld med blod.
Efter det ska man ta det lugnt en stund, de bjuder på fika och mackor och man kan sitta där och läsa tidningar och dricka massa juice vatten och kaffe. Jag brukar inte känna mig dålig alls efteråt, kanske lite lite svagare än normalt men framförallt känns det bra att veta att det blod man gett kan rädda någon annans liv.
Och jag är inte alls rädd för nålar egentöigen, men jag undviker nog att se när de ska sticka in nålen för den är ju ganska grov... Men när den väl är i så är det helt lugnt och sköterskorna brukar vara jätterara.
Bagarberta, jag brukar vara fascinerad av den tjocka mörka vätska som guppar där i påsen
Blod har så vacker färg.
Nej man får inga pengar för det.
Det är speciellt viktigt att alla med ovanliga blodtyper donerar blod regelbundet.
Mycket kan man få för pengar, men även om du har 300miljarder på banken så hjälper det dig inte om du har en väldigt ovanlig blodtyp och plötsligt är i extremt akut behov av blod, men det finns inget att få tag på.
002, jasså?
Det har jag aldrig hört talas om.
2002*
Mamma Karro, VA??? Var fan har jag skrivit att jag måste ha pengar för det? Visa det är du snäll! Jag har skrivit att jag GER blod regelbundet. När nån frågade om man får betalt för det svarade jag nej det får man inte.
Jag skulle aldrig ens ta emot pengar för att ge blod!!
Det är fan inte ofta jag blir förbannad men nu är jag det verkligen
Hur kan du ha mage att beskylla mig för att vilja ha betalt för att ge blod? Då GER man ju inte utan man säljer, och jag skulle som sagt inte ta emot pengar för det ens om de erbjöd sig betala
***** **** *******NDE *****
Här som jag ger blod får man inte betalt för det och jag vill inte ens ha nåt för det, men det verkar Mamma Karro inte ha förstått eftersom hon anklagar mig för att vilja ha pengar för det
Jag bor inte i Sverige och har aldrig gett blod i Sverige. Vi får goda mackor och fika här där jag ger blod.
syd, ja det förstår jag, klart ingen kan veta hur det funkar just där som jag ger blod, jag fattar bara inte varför mamma karro kommer och påstår att jag kräver pengar för att ge blod, när jag aldrig sagt ens något ditåt.