Flicknamnet "Kira"?
Finns det i Sverige? Åsikter?
Finns det i Sverige? Åsikter?
Kira är ett unisexnamn och finns i sverige, ja.
Ja, jag heter Kira, det är ovanligt jag tror ca 80 pers heter det och inte alla har det som förnamn. Jag har altid älskat mitt namn och skulle gärna ge det till en dotter men det är nog lite väl ego.
Betyder Ljus på grekiska och mörkårig på Gaeliska
har aldrig läst att det är ett unisex namn, men det finns en manlig variant på namnet Kieran
www.kanalen.org/namnarkivet/index.php&lookup=yes&function=search&antal=1&frame=1&direct=on
Kira, du har ett jättefint namn!
Hoppas på flicka, min man gillar också namnet Kira (det är lite vanligare här i Finland, och med undagtag av två personer är det bara flickor som bär namnet).
kateP, tack:) Min mamma uppkallade mig efter en rysk prinsessa vars mamma kom ifrån grekland, de flydde via Finland under revolutionen och överlevde. Min mamma är superintresserad av de Ryska tsartiden och historia i allmänhet...och hon älskar Finland, dit åkte vi nästan jämt på semester när jag var liten, och hon brukade läsa Kalevala eposet för mig
jag tycker kira är jättefint
Kira är superfint tycker jag!
Känner dock ingen människa som bär namnet - däremot en hund!!
ja och så fanns det en säng på IKEA som hette Kiran och nu fins det ett lakanset på Jysko som heter Kira....måste köpa:)
När vi bodde på isle of Man var det ganska vanligt med namnet Kira, eller Kiera
Kira är fint, dock tänker jag mer på en hund än en människa när jag hör det!
Min lilla tjej på 15 mån heter Kira. Hitta det genom en namnsida o fastna direkt...Ovanligt men enkelt.