Vilken % ??
..Kom på lite grejer..
Min mamma är 50% finsk
Min pappa är 50% finsk
Vad blir jag då?
undrar även...
Min sambo är 100% finsk
Vad blir våra barn då?
..Kom på lite grejer..
Min mamma är 50% finsk
Min pappa är 50% finsk
Vad blir jag då?
undrar även...
Min sambo är 100% finsk
Vad blir våra barn då?
*puffar för fler åsikter/svar*
Slänget mig in här och undrar min pappa är 100% finsk och min mamma 100% finsk, blir jag också 100% fast jag är född i sverige????
ja Diffy23 du är fortfarande 100% finsk. själv är jag 50% tysk och 50% svensk, men bara för att jag är född i Tyskland betyder det ju inte att jag är mer tysk än svensk...
Okej
Blir våra barn då 50% finska då min kille är helsvensk?
Diffy, tror du blir 50% finsk.. Är så svårt sånt där!
Om en förälder är född i Finland av finska föräldrar (100% finsk)och den andra föräldern är född i Sverige av finska föräldrar (100% finsk enl. vackrstarflow), vad blir deras barn som är fött i Sverige då? När blir man svensk?
alltså egentligen har det ju att göra med hur man själv känner sig... men man kommer ju aldrig undan "blodet" så att säga. själv säger jag att jag är svensk, fast jag är 50% tysk också, och mina systerbarn som är 25% tyska, 25% svenska och 50% danska säger att de är danska. det handlar ju om tillhörighet...
om man pratar med en amerikanare så kommer han att berätta alla procent etc ofta och gärna, men han är ju amerikan.
jag antar man är vad man släktar ifrån. min kompis är 100% korean, men adopterad och säger själv att hon är svensk. men hennes barn kommer ju inte vara 100% svenskar blodmässigt, även om hon får barn med en svensk. det kan man ju se lätt på utseendet.
tycker ju att man får kalla sig vad man vill, vad man känner att man är, men ska man bli teknisk så kommer man vara 50/50 vad ens föräldrar är.
alltså, man "blir" inte svensk, man är vad man är.
Tack för ditt svar vackrastarflow
Båda mina föräldrar är 100 % finska, då är alltså jag 100% finsk. Får jag barn med min sambo som är 100% svensk, så blir de 50/50 finsk/svensk. Får vår dotter barn i sin tur med en svensk, så blir deras barn 25% finska, 75 % svenska. Det är väl så man räknar?