Servicepersonal nu för tiden
Jag är mäkta trött på hur oengagerad och otrevlig och sur all personal i kafeterior, kaféer och affärer är nu för tiden! Här i Stockholmsområdet möts man av den ena tjugotvååringen efter den andra som slött, oengagerat och surt tar betalt för ens blaskiga kaffe och hutlöst dyra macka. Aldrig ett leende eller glatt hej! Och då är jag ändå en person som själv ler och säger hej och som är artig och trevlig mot dem - men får man nån respons? Aldrig! Då blir jag sur och leendet stelnar, det kan ni skriva upp.
Jag har själv jobbat inom service emllanåt, och faktum är att om man ler och är trevlig mot folk så gör de detsamma tillbaka och plötsligt blir det trista jobbet lite roligare. (Självklart träffar man på vedervärdiga, otrevliga kunder som gör en förbannad också, men de allra flesta är faktiskt trevliga)
Och ÄNNU VÄRRE är att det finns folk som man kanske handlar av varenda dag, som är precis lika sura och otrevliga och tittar på en som om de aldrig sett en förr. Det är skandal! Det minsta jag begär som stamkund är att personalen ska bemöta mig glatt och trevligt och IGENKÄNNANDE. Har arbetsgivarna inga krav på sina anställda, eller?
Om jag ska bojkotta alla ställen där det är så här kan jag sluta att fika ute och handla på mitt lokala ICA...