Snuttefilt.. ??
Detta är nog en dum fråga, men jag har faktiskt ingen aning!
Vad har man en snuttefilt till, alltså hur använder man den?
Hur använder era barn snuttefilten?
Detta är nog en dum fråga, men jag har faktiskt ingen aning!
Vad har man en snuttefilt till, alltså hur använder man den?
Hur använder era barn snuttefilten?
Min plutt har två flanellfiltar
som han släpar runt på överallt.
det är jättebra för det är aldrig kris om
en av dem är borta vid läggning då han alltid
har minst en som har hans lukt.
Theodor bry sig egentligen inte om VAD för snutte han har, bara han har NÅGOT att gosa med vid läggdags. Han har en mjuk bomullsfilt, en bamsesnutte och en i flanell som han varvar mellan. Men ibland om alla är i tvätten (Om han tex kissat ner sängen när alla 3 låg däri eller liknande) kan han ta en pyamas eller ett örngott eller något annat mjukt att ha som snutte.
Vår dotter föll för en elefantsnuttis som vi köpte på HM, när vi upptäckte att den blev oumbärlig så var vi snabbt och köpte tre till så att vi kan tvätta och det alltid finns nån tillgänglig. Tror hon fick den vid 7-8 mån ålder och är nu 2 år och 3 mån och den är fortfarande sovkamraten..
Hon lägger förresten med örat på elefanten under näsan och "snuttar" på det, det andra örat gosar hon med handen..
Nova (snart 15 månader) har sin snutte filt när hon sover och hon har den öven ansiktet! ibland när hon är trött eller åker bil vill hon ha den och bara ligga och pilla på... hon har varit en snuttetjej sen hon var ca 1 månad hennes storebror som är drygt 2,5 år snuttar bara med mitt hår...
Vi har 8 snuttefiltar som vi byter emellan :)
hon kan inte somna utan den... hon myser, kramar och äter på den :D
Hej!
Våra barn har haft snuttefilt, två av dem har det fortfarande. Den äldsta är snart 4 år, den är med överallt och hon somnar inte utan den.
Vi har se´n de var nyfödda lagt dem intill dem när de ska sova osv. När jag ammar är den även utmärkt att lägga upp mot henne för att dölja lite.
Jag tycker de har varit jättebra, lillflickan har gosat med den medvetet se´n hon var runt 3-4 månader. Flickorna har inte anv. napp, så då har snutten fungerat som "den flyttbara tryggheten" istället.
Vi har dock lärt oss efter storebror att ha två exakt likadana snuttisar. Han hade två lika, men med olika färger, och dem ena blev favoriten efter ett tag. När bara en dög blev det svårt att tvätta den eller om vi inte kunde hitta den just då och skulle iväg t.ex.
min flicka har aldrig haft snuttefilt, snuttedjur, napp osv. När hon började på dagis verkade personalen först tycka att vi var konstiga som aldrig hade "gett henne" något sådant, men hon har aldrig velat ha.. Vi hade snuttefilt, napp osv redo ända sedan innan hon var född men hon ville liksom aldrig ha det. Nu när hon är 2 år säger hon vilken nalle hon ska ha med om vi ska åka någonstans elelr om hon vill ha en nalle i sängen när hon ska sova.
Vad fasen, hon är bara 20 månader menar jag ju såklart....
Dottern går omkring med snutten mest hela tiden. Hon luktar på den, leker med den, kramar den och gosar med den. Herregud vad jobbigt det var när den kom bort, men sån tur var fick vi tag på en likadan från en vänlig själ här på fl
Vi fick en snuttefilt i babybagen som de delade ut på BB, en vanlig vit från www.snutten.se.
Från början hade vi nog inte tänkt alls på om bebisen skulle eller behövde ha en snuttefilt men eftersom vi fick den där så började vi lägga den i sängen och vagnen bredvid Edvin när han skulle sova. Numera är det nästan ett måste att han har den med sig. Han brukar ligga och pilla på den, dra i nåt hörn och sniffa lite, det ser jättemysigt ut!
För några månader sedan gick det bra att vi lade dit en sjal eller nåt istället men nu funkar det inte längre så vi blev tvungna att beställa flera
Jag tycker iaf inte att det är nåt man -måste- köpa innan, alla barn vill ju inte ens ha en snuttefilt.