• Nannalie

När sjunker din temp?

Efter Äl stiger ju tempen men när sjunker din temp? E det någon dag före mens eller samma dag som du får mensen eller sjunker inte tempen innan mensen kommit igång?

• Svar på tråden När sjunker din temp?
  • Barbabok

Samma dag eller dagen innan. Om det är samma dag kan jag få spottings på kvällen.

• Ofir1

Min temp brukar börja sjunka några dagar innan mens. Men sjunker ordentligt dagen innan mens eller på mensdagen.

Kolla gärna mina kurvor på fertilityfrien.. Där kan man se när tempen sjunker.

På "Chart Overlay", den med flera kurvor (om du inte tempar på ff själv och vet hur det funkar) så är dag 16, längst till höger, första mens dagen.

www.fertilityfriend.com/home/12c2cf

• Barbabok
    wero73 skrev 2006-11-30 18:47:16 följande:
    Tvärtom förstås, är det dagen innan kan jag få spottings.
    Dubbelkollade och inser att jag har fel, 3 dagar innan, jag är nog skapligt trött, sorry Generad 
  • Nannalie

Okej då kan man ju sammanfatta det som att tempen sjunker 1-några dagar innan mensen kommer.

• Syth

Vad händer med tempen om man är gravid? Sjunker den igen eller stannar den på samma nivå? *Nyfiken*

• Ofir1

Den stannar på samma nivå eller stiger ytterligare runt/innan bim.

• Syth

Tack för svaret Ofir1!

En fråga till: brukar ni räkna spottings innan mensen som mensens första dag? Är lite förvirrad - jag har spottings i kanske 3-4 dagar innan den "riktiga" mensen kommer, och den dagen det kommer ordentligt mkt har jag alltid räknat som mensens första dag. Då har jag en cykel på 32 dagar, men räknar man första spottingen innan mensen som första mensdagen har jag en cykel på 36 dagar!
    Räknar man spottings till mensdagarna har jag också mens i typ 10 dagar och inte i 5....
    *Förvirrad* Är det så här för andra eller är det nåt fel på mig??

• sydneygirl

Syth - jag tror inte du ska räkna spottings utan första mensdagen är då du börjar blöda ordentligt liksom. Men jag har precis börjat med det här så är ingen expert....

Svar på tråden När sjunker din temp?