När sjunker din temp?
Efter Äl stiger ju tempen men när sjunker din temp? E det någon dag före mens eller samma dag som du får mensen eller sjunker inte tempen innan mensen kommit igång?
Efter Äl stiger ju tempen men när sjunker din temp? E det någon dag före mens eller samma dag som du får mensen eller sjunker inte tempen innan mensen kommit igång?
ja, får se vad han säger på torsdag om en vecka, det är ändå linnékliniken jag går till o de ska ju vara superduktiga..
greeneyes: Ringde du bara och sa att di vill ha en tid eftersom du har kort lutealfas. Eller är det pga PCO som du går komma på undersökning?
Hej!
Nu är jag lugnare. Ringde & pratade med en barnmorska, förklarade hur allt är. Hon sa så här - om man får spotting lite titt som tätt, då är det läge att kolla upp det och misstänka att det kan vara något fel.
I och med det jag har kommer precis före min "riktiga" mens så sa hon att det också räknas som mens. Det är helt enkelt så det ser ut hos mig i början av min menstruation. Det behöver inte betyda att jag har för låga progesteron halter eller något annat. Barnmorskan sa iaf att jag inte ska oroa mig, och jag ska räkna den dag som jag får en sån här spotting som menstruationens första dag.
*Phew*
Känns som att alla säger lite olika, men jag ska inte oroa mig i onödan. Vi får väl se vad som händer.... Händer inget i verkstaden kan det vara läge att misstänka nåt, annars är det bara att köra på!
Hoppar in här eftersom jag har det likadant.. spottings 5-6 dagar innan mens. FÅr se hur det blir denna månaden( det började efter att jag slutat med p-piller) KOmmer det nu inom de närmaste dagarna är det tredje månaden på raken, och jag tror inte det är normalt!
Kanske dags att kolla upp, så man är beredd när det är dags att skaffa bebis...
Jag har fått remiss till Linnékliniken av min gyn pga just PCO. så jag har precis avslutat min andra pergotime-kur nu.
Jag lägger även till mig här eftersom jag också har likadant. Spottings 4 dagar innan mensen kom riktigt igång i torsdags. Slutade med mina p-piller i slutet på oktober. Vet nu inte riktigt när jag skall räkna med nästa äl!?
En tanke bara..
Om man inta har äl så brukar ju mensen bli mindre och mer utdragen (fler antal dagar).
Jag har själv märkt att det blir fler spottings dagar om jag inte haft äl.
Kan det vara en teori för nån av er, eller har alla äl?
jag tror att jag inte har äl. slutade med piller i slutet av okotber och hade min första mens 20/11. Efter den hade jag spottings i typ 7 dagar! (!!!!!!!!) Det kan ju verkligen inte klassas som normalt. Jag hade ätit p-piller i 12 år innan så jag har inte precis nåt minne av hur min mens var innan...
Jag tror att jag har ÄL, har iaf mycket ÄL känningar genom t.ex ont i sidan, lite mol, öm i brösten. Och sen har jag börjat tempa och enligt min kurva så borde jag ha ÄL iaf.... ?
Jag slutade också med mina p-piller i slutet på oktober, men jag tror att jag hade äl. Har dock köpt äl-test nu så vi får väl se om de ger utslag!? Det låter dock som en teori som kan stämma!!
ok, då kanske det kan stämma för några av er då. Då borde mensen bli "normal" när äl kommit igång. Det brukar den ju oftast göra innom några månader.
Slutade ni i oktober så har det ju inte gått så länge än. Så det kan nog vara en möjlighet.
LittleJunia - Tempar man rätt så ska tempningen vara ganska pålitlig. Så visar din kurva att du haft äl så är det troligtvis så.
Ofir- Ja, jag tycker det också. Och på min kurva ser man det väldigt tydligt. DÅ kan det väl inte vara något annat än ÄL, för tempen stiger väl inte förrän ägget släppt eller hur?!
Ska bli intressant och se när spottingsarna börjar denna gången.. är nu inne på dag 4 efter ÄL, blir det som de två tidigare månaderna så kommer det igång på dag 6..! *suck*
Hoppas jag slipper dem!