Snuttispluttis skrev 2016-04-01 13:56:41 följande:
Tycker inte att en bm på rul ska dalta, men kan ju ha förståelse för att en hormonstinn gravid kvinna behöver höra att det ser bra ut där inne och inte bara sitta tyst, kolla grejerna och sen tack och adjö.
På mitt första rul fick vi en bm som tog illa upp för att vi inte ville föda på mottagningen som hon tydligen jobbade lite på också. "Där jobbar jag" sa hon när vi sa att vi valde en annan och sen var hon tjurig hela ultraljudet. Vi fick inga kommentarer alls på något utom när hon satte bf. Gick resten av graviditeten och oroade mig för att det skulle komma ut en missbildad bebis bara för att hon blev sur för att vi dissade "hennes" förlossningsmottagning och inte kollade ordentligt.
Hur ska man veta att de ser på allt de ska se på när de inte säger att de har sett på det?
Fy va trist:( nä skillnaden på att dalta och försöka va ett stöd för föräldrarna är ju stor. Har med förståelse att man inte kan kräva att få se könet men att känna sig trygg och våga fråga om saker tycker jag man ska ha rätt till.
Slutet på min graviditet va inte kul.
Jag va 19 år och hade väldigt ont när de va en månad kvar. Pratade med mvc om det o de ignorerade mig. De sa åk in akut om du är orolig.
Åkte in akut o fick skäll för jag kom. Åkte hem med tron om urinvägsinfektion. Dagen efter fick jag så kraftiga sammandragningar och helt plötsligt kom en fors med blod. Ringde till förlossningen och sa de blöder o är 5 v. Kvar. Hon sa då, de är normalt sätt på en binda. Nu sket jag i det o åkte in iaf. Ja visst va de på g. Jag va så pass öppen att min dotter kunde komma när som. Hon hade inte vänt sig så de blev akut snitt så hon inte skulle fastna och kvävas.. fy tänk om jag inte åkt in.. så ja nästa gång jag är gravid tänker jag ställa frågor o fan ryta tillbaka om jag inte får den respekt jag förtjänar.