• sasju

Hur känns halsbränna??

Jag har kanske en jättedum fråga, men jag har aldrig i mitt liv haft halsbränna...
    Nu säger mång atat man kan få det som gravid, men hur känns det??

Jag har annars magkatarr o jag undrar om det är lite samma känsla?

ikväll har jag vart lite småhungrig men ändå inte och nu är det som ett skumt "tryck" i hlasen, känns som om jag vore hungrig men samtidigt inte...

Har ofta sura uppstötningar om jag ligger ner, nu när magen trycker på så hemskt! (är i vecka 36)

• Svar på tråden Hur känns halsbränna??
  • MSoSueMe

sura uppstötningar och halsbränna är i princip samma sak...det kan vara lindrigt eller hemskt - det värsta är om man sätter de sura uppstötningarna i vrångstrupen! då är det så äckligt så man dör, man hostar galla liksom, och det bränner fruktansvärt. trodde jag visste vad halsbränna var innan jag blev gravid - men nu vet jag bättre. är i v 39, kan trösta dig med att halsbrännan försvinner när babyn fixerar sig och magen sjunker - då lättar trycket...

• sasju

åh då hoppas jag min bebis gör det snart!
    =)

• Yoko

min halsbränna kändes inte så mycket i högt upp i halsen utan satt som en fruktansvärd, intensiv smärta i bröstet, mitt mellan brösten ungefär. Det gjorde vansinnigt ont och sved! rekommenderar gaviscon.

Svar på tråden Hur känns halsbränna??