• Anonym (besvär)

Invändiga hemorrojder och analflikar!!

Jag har två funderingar som jag hoppas nån kan svara på.Det är så att jag tror(eller nästan är helt säker på)att jag har invändiga hemorrojder.Det svider lite ibland(speciellt efter att jag gjort nr2)och när jag kollar mig med spegel o krystar så ser det ut som små fyllda ballonger ploppar ur men gå tillbaka efter en stund.Jag är ofta förstoppad eftersom jag går på en diet o äter järntabletter inför en op.Jag har en gång testat xyloproct suppar men endast några få dagar.Ni som haft invändiga hemorrojder o använt dessa suppar.Hur länge har ni tagit dom för att helt säkert bli av med hemorrojderna?Har läst att man få ta dom max 3 veckor.

Min andra fundering har med analflikar att göra.Jag har två st som går mig på nerverna.Jag känner den ena ganska tydligt och det är svårt att få helt rent efter tömning.Nån som opererat bort dessa? Vem ska jag vända mig till? VC eller? Hur går det till o hur har det blivit efter borttagning?

• Svar på tråden Invändiga hemorrojder och analflikar!!
  • Anonym (jag med)

jo jag har oxå en analflik, är oxå nyfiken om nån tagit bort den. jävligt irriterande men man vill lixom inte disskutera en sån grej med sjukvården känns det som. dumt, dom bryr sig ju inte eg, det är mest jag som tycker det är pinsamt....

• Anonym (besvär)

Ja pinsamt tycker jag oxå.Hur kul är det o flasha sin rumpa för en främling

• Anonym (ego)

Jag har fått starkare suppar utskrivna sheriproct. sen har jag xylocain salva att bedöva med,

Enligt min BM så gör en operation fö......gt ont och jag ska försöka få bort det med det här.

Pinsamt. Njae jobbigt Ja, men prata med husläkaren till att börja med och gå sedan vidare!

Lycka till och ta tag i problemet, det är så onödigt att lida!

• Anonym (besvär)

Ingen mer som kan hjälpa mig med mina funderingar?

• umbilicus

Gå till vårdcentralen först så får läkaren där titta på det och så beskriver du dina besvär (det är jättevanligt med såna besvär, läkaren och sköterskan hör sånt hela tiden och ser det som helt normalt så försök slappna av ang det) Om det behövs så skickar läkaren på vårdcentralen en remiss till kirurgen som jobbar och är experten på såna saker.

Svar på tråden Invändiga hemorrojder och analflikar!!