Inlägg från: Helena o Mattias |Visa alla inlägg
  • Helena o Mattias

Bostadsbidrag!!!!

Har fått papper från Försäkringskassan idag angående bostadsbidraget! Vi har fått en sänkning med 700kr! 2006 fick vi 1100:- nu 2007 ska vi bara få 400:-, fy fan det räcker ju ingenstans. Skriver bara av mig lite.

• Svar på tråden Bostadsbidrag!!!!
  • Helena o Mattias

Taskiga ni är, vet ni hur mycket pengar vi har att leva på???

• Helena o Mattias

valmar: vet du ens vad vi betalar i hyra? hur stor lägenhet vi har? nä, det ska jag tala om för dig. Vi bor på det näst billigaste området i Luleå (det andra ligger en halv mil utanför Luleå).

• Helena o Mattias

Pin up car cruiser: men när inte inkomsten räcker till så ska man väl ha rätt till bostadsbidrag i sverige. Men tack vare den "fina" regeringen vi nu har kan man snart inte kalla sverige sverige nå er.
    MaMmA ZaNdRa: Varför får inte ni bostadsbidrag då?

• Helena o Mattias

Chokladrosen: Vi bor på Hertsön, billigaste i stan, förutom Gammelstad som ligger så långt utanför.
    Sixie: Tack för ditt stöd när alla andra i den här tråden är så taskiga, många kramar till dig.

• Helena o Mattias

iseika: Vad då för anledning?? om jag får fråga?

• Helena o Mattias

Pin up car crusier: Tycker vi är bortskämda o gnällig. Att vi ska vara "tacksamma" över att vi får nåt överhuvudtaget, men 700:- i månaden märks

• Helena o Mattias

Chokladrosen: Anledningen till att jag skylelr på regeringen är ju för att regeringen vill ju att vi inte ska leva på bidrag.
    Alle: Vad har du ställt för trågor till mig, har jag missat? Gick lite fort med svaren här ett tag

• Helena o Mattias

Pilgrimka: Tack för ditt stöd. Jo, jag tycker det var lite påhopp på mig här. Jag starta inte denna tråd för att gnälla utan för att få lite stöd. Jag är glad att vi får bostadsbidrag men tyckte det var lite mindre än räknat, då vi vi har fått mera förra året o året tidigare.

• Helena o Mattias

Miss Helena: Tack för ditt stöd. Jag vet inte varför vi fått sänkt, pröva ringa fk idag men hon som hade hand om vårt ärende hade semester.
    Fidelis ad urnam: Vi har redan tillräckligt liten lägenhet som det är, på de näst billigaste områden i Luleå (det billigaste ligger ca. en halv mil utanför).
    Ska väl ta en insatslägenhet när vi får råd eftersom det är billigare hyra o elen ingår.
    rauseus: bara rent allmänt, ni tycker jag gnäller o att jag ska vara "tacksam". Sökte bara lite stöd men icke.

Svar på tråden Bostadsbidrag!!!!