• Rosa små moln

Tror du på samband mellan sex och mf/ma?

Som ovan,
    finns det ett samband mellan sex och mf/ma?

Nu jä*lar ska jag ha ett + till jul!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-01 17:20:06:
    Just det ni som svarar, skriv gärna en liten motivering oxå
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror du på samband mellan sex och mf/ma?
  • AHöst

Eftersom man avrader en till sex i borjan om man redan ar benagen for mf sa maste det ju finnas risker for de som redan ar hogrisk patienter. Men om man inte ar det tror jag inte det ar nagon fara.

• Rosa små moln

AHöst:

Tack för svaret!

*puffar för flera*

• taksi

Funderar på om själva sexfrekvensen när man "gör barn" kan ha något med saken att göra? Typ att nån trött gammal slö spermie ligger och väntar och hinner före dom pigga rackarna? I alla fall har jag två mf då vi hade massor av sex och en lyckad grav, då vi hade sex en enda gång.

• nami

jag tror helt klart på samband,just av samma anledning som AHöst.

sen har jag läst att spermier kan göra så att livmoderhalsen mjuknar och öppnar sig något vid samlag,hos vissa,just högriskpatienter,och kan då sätta igång ett mf.

de skulle väl inte varna för det om det inte vore ett samband?

stackars min man när vi lyckas nästa gång!

• Rosa små moln

Tack för svaren o röstandet!

*puffar för fler!*

• Prisssan

Nej det tror jag inte på. Enligt min erfarenhet.

• greta2

Jag tror att sex kan sätta igång det hela om man har ett missfall på gång i det tysta. Kan vara det som gör att mf börjar.

• Rosa små moln

Hmmmm är det alltså så att sex kan göra så att mf startar men att det inte är orsaken?

*puff puff*

• AHöst

Jag tror att man maste ha en hog risk for mf redan for att sex ska skada. Att nagot redan inte star alldeles ratt till. Sa en av orsakerna i sadna fakk kan man val saga. Men om allt star helt ratt till sa kan inte sex orsaka ett mf.

• listo

Nja, alltså man kan svara både ja och nej på den frågan.

I NORMALA fall har sex inget med MF att göra. Däremot finns det ju personer som råkat ut för upprepade missfall (3 eller fler på raken) och sådana personer brukar avrådas från sex i början, troligen mest för att inte riskera att "irritera" graviditeten.

Men som sagt, i normala fall, om man inte är extra missfallsbenägen så finns inget sådant samband.

Svar på tråden Tror du på samband mellan sex och mf/ma?