Inlägg från: Fjuppan |Visa alla inlägg
  • Fjuppan

Julkalendrar genom åren

Trolltider var helt underbar!! Nr jag var liten älskade jag Stjärnhuset med Johannes Brost och Sif Ruud.

Besserwissern Fjuppan säger: Fjant var inte med i Trolltider, men i Trolltyg i tomteskogen!

• Fjuppan
    Tesan81 skrev 2006-12-01 19:34:18 följande:
    Fjuppan skrev 2006-12-01 19:28:19 följande: Trolltider var helt underbar!! Nr jag var liten älskade jag Stjärnhuset med Johannes Brost och Sif Ruud. Besserwissern Fjuppan säger: Fjant var inte med i Trolltider, men i Trolltyg i tomteskogen! men jag hittar inte den är jag blind? tog förgivet att de var Trolltider efter som TS skrivit de 2 gånger speak no evil www.familjeliv.se/Forum-5-163/m12310375.html
    Trolltyg i tomteskogen är en tecknad film som jag har för  mig brukade visas på annandagen när jag var runt tio år (mitten av 80-talet alltså)
  • Fjuppan
    Visalicious skrev 2006-12-02 13:06:33 följande:
    Stjärnhuset - jag älskade myterna som berättades och stjärnbilderna man fick klistra på kalendern.Kan fortfarande komma ihåg hur skrämd jag blev av Orion - den store krigaren
    Jag minns också Orion väldigt starkt...han måste gjort intryck!!

För övrigt är jag en julkalender-galning!!Räcka ut tungan Jag har flera stycken i min samling!!Min man förstår mig inte riktigt, men så har han heller inte upplevt dem i sin barndom.
Svar på tråden Julkalendrar genom åren