• Jag har inte förstått detta ännu

"white spots"Någon fler som drabbats?

har problem med att jag får väldigt lätt mjölkstockning på ena bröstet, hade nog den värsta i torsdags; det kom blod som sedan vår son kräktes upp; det såg otäckt ut! har idag varit inne på amningshjälpen och fått höra att jag drabbats att sk "white spots" det är tydligen salt odyl i mjölken som kan täppa till och orsaka stockning; detta gjorde J-LIGT ont! Någon som varit med om liknande???????

• Svar på tråden "white spots"Någon fler som drabbats?
  • mammaimaj

Jag tror att jag drabbades av detta i går. Det gjorde ont i bröstet när min dotter åt samt att det är som en vit prick på bröstvårtan. Under kvällen och natten hade jag även som knölar i bröstet, de försvann efter att jag masserat bröstet under amningen.

• A Rose

Jag har liknande problem.
    I förra veckan upptäckte jag en röd utbuktning på bröstvårtan och hela bröstet var väldigt ömt (fast det gjorde också ont som i två linjer - mjölkgångarna kan jag tänka mig), men inte direkt knöligt. Gick till doktorn. Hon trodde att det var inflammerat så skrev ut pencillin (hör till saken att jag ahr haft ont i bröstet ett tag och hade varit hos henne veckan innan också). Senare samma kväll började den röda utbuktningen bli vitare och vitare (som en blåsa fylld med mjölk). Visste inte vad jag skulle ta mig till. Gjorde för ont både för att amma och pumpa. Pratade med en kompis som går en kurs till amningsrådgivare. Hon gav mig rådet att smörja med lite olivolja, badda med varmt vatten och så gnugga lätt tills blåsan öppnade sig. Jag gjorde så och det funkade. Kom ut lite, lite blod och något varliknande (kanske mjölken förvandlats till smör!?). Det är fortfarande ömt när jag ammar, men mkt bättre.

Hoppas att det ordnar sig för dig.

Svar på tråden "white spots"Någon fler som drabbats?