• Anonym

Hur vanligt är rakat - som du kan se?

Har läst massor av inlägg om det här med rakning av underlivet men har själv inte riktigt sett några helrakade förrän idag? Blev alldeles förvånad i duschen på det gym jag börjat gå på då flera av tjejerna där var helrakade. Har mest trott att det varit ett "stureplans" fenomen med rakning men blev förvånad av vad jag såg? Hur är det på era gym/omklädningsrum? Ser ni samma trend där eller är det här med rakning överdrivet? Hur gör ni själva?

• Svar på tråden Hur vanligt är rakat - som du kan se?
  • Anonym (E)

PÅ mitt gym är de flesta rakade, snarare reagerar jag om jag ser ett hårigt underliv, för så ovanligt är det där - och de som går där är väldigt blandade, gamla som unga. Likaså är det bland mina vänner - vi är alla mellan 20-30 år, och alla är mer eller mindre helrakade eller ordentligt ansade.

Givetvis rakar jag själv helt.

• focim

Hmm... jag rakar mig... Jag gör det för att när jag fick mitt första barn så klöktes jag varje gång jag var på toa, av lukten från efterbörden (eller va d nu heter...) Blodet och äcklet som kommer ut... Hel rakade mig då, för att slippa det läskiga i håret.... fortsatt med det och kan inte tänka mig att låta det växa ut igen...
    Trivs såhär, sålänge jag inte är på gymet *haha* Där skyler jag mig ! Vill INTE visa att jag är rakad !

• Anonym (blää)

I min "värld" är det vanligaste lite ansat sådär.
    Jag tror inte någon av mina bekanta är så korkade att de tar risken med helrakat.
    De flesta vet vilket helvete jag gått/ går igenom pga av att jag helrakade förr. Fick rejäl svampinfektion, använde pevaryl, fortsatte helraka, fick en ny ganska tätt inpå, använde pevaryl. Den gången svullnade hela underlivet upp, jag kunde knappt kissa för att det gjorde så himla ont. Detta utvecklade sig till kronisk svamp och senare även vestibulit.

Jag har fem år senare någorlunda blivit av med besvären, med betoning på någorlunda, jag har fortfarande problem med sex ibland, jag kan inte cykla, jag kan inte gå i "täta" kläder, jag kan knappt bada, bara duscha osv

Jag VET att massa säger - å, men det har inte hänt mig/ det händer inte mig. Det sa jag med...

• Anonym

Där jag brukar träna så är det blandat med rakning, allt beroende på ålder. Yngre är i majoritet helrakade (nästan alla), de äldre har håret kvar, Själv är jag 31 och "alltså" bland de yngre :)

• BimBim o Knorrans Mamma

Jag har varit helrakad sen jag var 13-14 år. Och alla tjejer jag känner inkl syskon rakar. Vet nog ingen som inte gör det. Blir mer förvånad över de som fortfarande är "håriga" i min generation. Typ mamma och andra i den generationen rakar nog dock inte lika flitigt. jag tycker hår är äckligt och ohygieniskt.
    Dock så är det si o s med rakningen nu eftersom jag inte ser så bra för magen

(¯`°?.¸ ♥ Bebis i magen Vecka 23 ♥ ¸.?°´¯)
  • MansonDust

Oj.. när jag var 13-14 år tänkte jag då inte på om man skulle raka sig helt

• MansonDust

Hår finns av en anledning. Hur kan det då vara äckligt ?

• Anonym

jag helrakar oftast men nu under graviditeten så är det lite jobbit, behöver hjälp fast det kan ju vara ganska skoj också han börjar lära sig nu. och vill han inte ha hår där nere så lär han ju hjälpa till annars är det kvar. hihi ser ingenting själv

• 1 och 1 är 3

jag helrakar.. har gjort på sålänge jag kan minnas... är liteanti hår så för mej e d en självklarthet.

• hillson

Hår finns där av en anledning. Om man rakar så är risken stor att man får infektioner.
    Hår är inte äckligt.

Svar på tråden Hur vanligt är rakat - som du kan se?