• lilla my2

    Kräks slem, vuxen

    Måste fråga er här på nätet om det är någon mer än jag som har fått den här j-lva förkylningsviruset som aldrig ger sig. Har haft nu i två-tre veckor.

    Nu till min fråga............... Jag gör som barnen och kräks slem varje dag, hur vanligt är det som vuxen ( vet att många barn gör så) att hålla på så????

  • Svar på tråden Kräks slem, vuxen
  • LaFontaine

    Jag kräks inte slem, men hostar upp skiten vareviga dag. Och har så gjort i fem veckor nu. Det ger sig ju aldrig!

  • lilla my2

    Nej det gör det verkligen inte...................börjar tro jag har något annat än en förkylning.....hypokondriker som jag är!!!!!

  • LaFontaine

    Ja, man börjar ju undra när det aldrig ger sig. Hos mig går det runt mellan mig och sambon plus hela min familj. Vi smittar varandra gång på gång, så det blir ett par bra dagar emellanåt. Tyvärr kommer halsondan, förkylningen och feberkänslan utan feber tillbaka igen

  • lilla my2

    Nu är jag tillbaka igen med samma fenomen....................slemmig i halsen hela tiden, nästan ingen hosta. Ursäkta följande mening men det rinner snor i strupen på mig men jag snorar inte...........................

    Käkar bisolvon hela tiden (max fyra per dag) som lättar det tjocka i halsen, men kräks stora slembollar!!!!!!!!

    Vad ska man göra, jag blir galen!!!!!!!!!!!

  • lilla my2

    Vad är bättre slemlösande då? Jag har mollipect och lephentol desentol hemma som är utskriven till mig, men jag vet inte vilken som är slemlösande

  • LaFontaine

    Det finns en brustablett man kan få på recept. Den har ett långt namn som slutar på systein (eller liknande om jag inte minns helt fel). Förpackningen är i alla fall vit och lila. Den är jättebra och fungerar till och med vid mina astmaorsakade luftrörsinfektioner.

  • lilla my2

    Åhhhhh, kanon. Jag har hört talas om den men jag trodde inte jag kunde ta den pga astma!

  • BebbeBubbe

    Acetylcystein är skitbra, men man ska vara rädd om magen. Jag som har magsår måste komplettera med omeprazol eller liknande vid användning av sådana här. Kan vara värt att tänka på!

  • lilla my2

    Tack bebbebubbe..........................det var viktig information för mig också

  • Silverstream

    Jag har Astma och fick acetylcystein i början för att få hjälp med slemet. Men du kan behöva penicillin om det gått ner i luftvägarna. Lycka till!

  • Jontes mamma

    Lilla my2: jag har blivit rekommenderad av min astmaläkare att använda mollipect när jag har hosta vid förkylning. Den är bakteriedödande. Så kör på med den. Tar en litet tag innan den verkar men den brukar göra susen.

  • Pommac

    Jag kräks också slem. Har gjort det sen den 17 dec. Har varit hos läkaren flera gånger. Fått både penicillin och astma medicin? men det går ändå inte över. Helt slut! 

Svar på tråden Kräks slem, vuxen