• Rerre

Julskinka

Jag behöver er hjälp!!!!!

Min man och jag har skilda meningar om Julskinkan. Han tycker vi kan köpa färdigkokt och griljera den. Jag tycker att vi kan lika gärna koka den själva.

Hade vi inte haft julafton hemma hos oss i år med föräldrar & svärföräldrar mm så hade vi köpt en färdig men nu vill jag göra det "ordentligt". Hur gör ni?

Sessan 050617 & Thias 060831
  • Svar på tråden Julskinka
  • MelvinÅMamma

ingen julskinka....köp kalkon istället,smakar nästan samma bara att det är nyttigare och inget äckligt fett som de e i skinkan!!

• Rerre

Hade kunna gjort det men karln äter inte fågel....

Sessan 050617 & Thias 060831
  • Monstermamman

Jag tillagar den i ugnen.

Jag vill bo i en svamp, annars får jag kramp!
  • fatou

Gör den själva i ugnen eller koka.....jag sj gör i ugnen....

• missteddy

jag köper färdigtkokt

• Sophie82

vi köper färdigkokt sen griljerar vi den bara i ugnen själva

• Carro W

Ugnsbaka själv och sen griljera.

Tycker det doftar så gott med ugnsbakningen och griljeringen åh längtar tills det är dags

• SaramedM

Koka själv och sen grilera, helst en med ben i det smakar mer.

• Wilmisen

Vi har skinka från våra egna grisar, så det både slaktas, läggs i saltbad, kokas, ugnsbakas och griljeras av oss själva. Extra gott - och man vet precis vad det innehåller och att grisarna haft det bra.

• Maria med 3

Wilmisen! Vad skönt att verkligen veta vad man äter och att djuren haft det bra. Vi har lite svårt att föda upp griser på radhustomten själva. *L*
    Antingen köper vi jukskinka av en köttbod i närheten där man vet att djuren haft det bra eller så köper jag kravmärkt kött i lokalbutiken.
    Hitter jag ingen kravmärkt kokt skinka (den färdigkokta bruakr vara riktigt bra faktiskt) så kokar jag den själv i ugnen.

• Havsjungfrun

Ugnsbaka själv och sen griljera.

Svar på tråden Julskinka